۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82982364
T T
۰ نفر

54 ماشین تخریب كننده منابع طبیعی توقیف شد

۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۴
کد خبر: 82982364
54 ماشین تخریب كننده منابع طبیعی توقیف شد

زنجان - ایرنا - مدیركل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی سالجاری و با پیگیری یگان حفاظت از منابع طبیعی استان، 54 دستگاه ماشین آلات سنگین تخریب كننده این منابع توقیف شدند.

خلیل آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: صاحبان این ماشین آلات قصد تصرف منابع طبیعی را داشتند، كه از آن ممانعت شد و در كل سال گذشته نیز در این راستا 83 دستگاه ماشین آلات سنگین از متعرضان به منابع طبیعی توقیف شد.
مدیركل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطرنشان كرد: در این مدت تعداد عملیات های این نهاد در مبارزه و پیشگیری از تصرف زمین های ملی، 393 مورد بوده كه در مجموع از تصرف به وسعت 703 هكتار پیشگیری شده است.
وی اظهار داشت: سال 96 تعداد این عملیات ها 456 مورد بوده، كه باعث شد از تصرف حدود چهار هزار هكتار زمین های ملی پیشگیری كند.
آقاجانلو تاكید كرد: از مردم انتظار داریم برای پیشگیری از تصرف اراضی ملی، آتش سوزی مراتع، جنگل ها و هرگونه گزارش دراین راستا طی شبانه روز با شماره 1504 تماس بگیرند.
مدیركل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح كرد: طبق گزارشات مردمی در این مدت 638 مورد گزارش به این مجموعه وصل شده كه در قیاس با كل سال گذشته رشد خوبی هم داشته است.
وی افزود: آمارهای سال گذشته از وصول گزارشات مردمی به تعداد یكهزار و 153 مورد حكایت دارد، بنابراین آمار در این حوزه نیازمند فرهنگ سازی بیشتری هستیم، تا مردم نسبت به موضوعات پیرامون خود حساس شده و درباره آن احساس مسئولیت بیشتری كنند.
مدیركل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اظهار داشت: امسال برابر قانون پنج نفر از متصرفان به واسطه مراجع قضایی بازداشت شده، در حالیكه سال گذشته در طول سال چهار نفر بازداشت شده بودند.
به گزارش ایرنا، امسال با گشت و نظارت یگان حفاظت این اداره كل، طی سالجاری نزدیك به 34 هكتار از زمین های منابع طبیعی استان رفع تصرف شده است.
كل زمین های مرتعی، كشاورزی و زراعی استان زنجان 2 میلیون و 200 هزار هكتار است كه از این میزان یك میلیون و 200 هزار هكتار شامل مراتع و جنگل ها است.
3216/8068

سرخط اخبار استان‌ها