۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۲
کد خبر: 82976729
T T
۰ نفر
معاون وزیر كار: دولت ریسك شفاف سازی را پذیرفته است

تهران- ایرنا- معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید ریسك شفاف سازی را پذیرفته است تا با قرار دادن اقتصاد ملی در اتاق شیشه ای، نتایج آن را در رونق كسب و كار و اشتغال ببیند.

«عیسی منصوری» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: به طور معمول دولت ها از شفاف سازی در بخش های مختلف پرهیز می كنند، زیرا بلافاصله در معرض نقد قرار می گیرند.
معاون توسعه كار آفرینی و اشتغال وزیر تعاون ادامه داد: افزایش اشتغال و رونق كسب و كار نتیجه مبارزه دولت با فساد و تلاش برای ایجاد شفافیت است.
وی یادآور شد: اقتصاد غیرشفاف و ورود كالا از طریق مبادی غیررسمی به كشور به طور مستقیم حوزه اشتغال و كارآفرینی را در كشور تحت تاثیر قرار می دهد و بر نرخ بیكاری می افزاید.
معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی افزود: برای نمونه با ورود پوشاك از طریق قاچاق به كشور طی سال های گذشته، ظرفیت های تولید در این بخش كاهش یافته و برخی واحدهای تولیدی تعطیل شده اند.
به گزارش ایرنا، پس از انتشار فهرست دریافت كنندگان ارز دولتی و نیز تهیه گزارشی از تخلف در واردات خودرو، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داد با تشكیل كارگروه ویژه ای با مشاركت وزیران امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس كل بانك مركزی نسبت به اعمال اصلاحات رویه ای و نهایی كردن سامانه ای یكپارچه برای كنترل واردات و صادرات كشور از مبداء تا مقصد و ایجاد شفافیت لازم و جلوگیری از تكرار چنین جرائمی اقدام كنند.
وی همچنین به وزیر دادگستری دستور داد در رسیدگی به تخلفات تعزیراتی افراد و شركت هایی كه از طریق تقلب، گرانفروشی، احتكار و اخلال در نظام عرضه و تقاضا به منافع نامشروع دست یافته اند تسریع كند و نسبت به اعمال مجازات های مقرر اقدام كند.
روحانی از معاون اول خود نیز خواست برای جلوگیری از تكرار تخلفات مشابه و خشكاندن ریشه ها و عوامل فساد ساختاری، رسیدگی به لوایح «مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و «شفافیت» را در اولویت قرار دهد و نسبت به ارسال سریع آن ها به مجلس شورای اسلامی اقدام كند.
اقتصام**1108*2025

سرخط اخبار اقتصاد