۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۳:۱۱
کد خبر: 82976086
T T
۰ نفر
موساد درسناريوي بمب گذاري نشست منافقين با غربي ها همكاري كرد

تهران - ايرنا- رسانه هاي رژيم صهيونيستي پنجشنبه شب اعلام كردند كه موساد اطلاعات مربوط به تلاش براي سناريوي جعلي بمب گذاري نشست گروهك منافقين در پاريس را در اختيار سرويس هاي اطلاعاتي اروپا گذاشته است.

به گزارش پايگاه خبري معا، رسانه هاي صهيونيستي افزودند: اسرائيل خود را مسئول خنثي سازي عمليات بمب گذاري ماه گذشته پاريس مي داند.
اسرائيل افزوده است: اطلاعاتي كه موساد در اختيار سرويس هاي اطلاعاتي اروپايي گذاشت مانع از وقوع انفجار در فرانسه شد.
گروهك منافقين و رژيم صهيونيستي روابط نزديكي با يكديگر دارند و بخشي از اين روابط به ارتباط اين گروهك تروريستي با سرويس هاي جاسوسي و اطلاعاتي صهيونيستي باز مي گردد.
رسانه هاي غربي دوشنبه دهم تير همزمان با آغاز سفر اروپايي حجت الاسلام حسن روحاني رييس جمهوري ايران، تلاش كردند تا خط خبري ضد ايراني خود را با محتوايي ديگر دنبال كنند.
خبر ادعايي دستگيري يك ديپلمات ايراني در ارتباط با «طرح بمب‌ گذاري» در گرد‌همايي گروهك منافقين در پاريس و بازداشت يك ديپلمات ايراني در حالي مطرح شد كه در همان روز رييس جمهوري ايران وارد سوييس شده و گردهمايي سه روزه گروهك منافقين در پاريس نيز در خط خبري بسياري از رسانه هاي غربي قرار گرفته بود.
وزير امورخارجه ايران در توييتي در واكنش به بازداشت ديپلمات ايراني نوشت: «چقدر تعجب برانگيز است كه هم ‌زمان با سفر ما (هيات ايراني) به همراه رئيس جمهوري ايران به اروپا، عمليات ادعايي ايران مطرح و يك نفر بازداشت شده است. ايران به صراحت خشونت و تروريسم را در همه جا محكوم مي‌كند و آماده است تا به تمام نگراني‌ها در اين زمينه پاسخ دهد.»
سخنگوي وزارت خارجه ايران نيز در اين باره گفت: افراد بازداشت شده در بلژيك از اعضاي شناخته شده گروهك منافقين هستند و آماده‌ايم با ارائه اسناد لازم در جهت روشن كردن ابعاد واقعي اين سناريو همكاري كنيم.
گردهمايي گروهك منافقين همه ساله در تيرماه در منطقه ويوپنت پاريس برگزار مي شود. اما نكته مهم ماجرا از اين قرار است كه همزمان با ادعاي گروهك تروريستي منافقين مبني بر دست داشتن ايران دربرنامه‌ريزي براي حمله به اين گرد‌همايي، اين رسانه هاي به اصطلاح مستقل غربي با پيروي از اين ادعا، خط خبري خود را در اختيار اين گروهك تروريستي قرار دادند.
راديو بين المللي فرانسه ابتدا با اعلام جزييات اين خبر، تلاش كرد تا آن راكشف بزرگ اطلاعاتي سرويس هاي امنيتي و همكاري گروهك تروريستي نشان دهد. شبكه جهاني بي بي سي و العربيه نيز در گزارش هايي مجزا، با ادعاي تروريستي بودن اين اقدام، حمايت هاي رسانه اي خود را از گروهك منافقين تشديد كردند.
شبك**9365**3404
۰ نفر

سرخط اخبار جهان