۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۳
کد خبر: 82975779
T T
۰ نفر
اجرای طرحهای آبخیزداری اولویت دولت در مقابله با خشكسالی است

زاهدان - ایرنا - معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شركت آب و فاضلاب كشور گفت: اولویت مهم دولت برای مقابله با خشكسالی ها و مشكلات كم آبی و بی آبی اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری است.

به گزارش ایرنا محمدرضا جانباز روز پنجشنبه در مراسم كلنگ زنی طرح انتقال آب از گوهركوه به نوك آباد، اسكل آباد، دهپابید و كهنوك شهرستان خاش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نگاه ما بر این است تا به تعهدات و وعده های داده شده عمل كنیم و به طور قطع اعتبارات لازم برای حل مشكلات مردم در حوزه آب اختصاص می یابد و تلاش داریم تا پایان سال 98 این طرح تكمیل و راه اندازی شود.
وی بیان كرد: با توجه به اینكه شهرستان خاش در سال های اخیر به دلیل تداوم خشكسالی ها با چالش مواجه شده با اولویت بندی طرح ها و پیش بینی اعتبارات لازم به تامین بخشی از نیازهای آب آشامیدنی مردم كمك می كنیم.
معاون وزیر نیرو اظهار داشت: برنامه ریزی برای تامین نیاز آبی 50 روستا از طریق مجتمع آبرسانی چاه احمد خاش و تلاش برای حل مشكل خشكسالی مجتمع 6 روستایی آبرسانی گلزمان چاه احمد نیز انجام می شود.
جانباز تصریح كرد: امروز در بازدید از سد اسپتك گوهركوه، مشكلات این طرح را بررسی كردیم و برای حل مشكلات مجتمع 67 روستایی گوهركوه نیز برنامه ریزی می شود.
وی تاكید كرد: بهره برداری مناسب از آب سدهای ساخته شده در شهرهای سیستان و بلوچستان مورد توجه دولت است.
محسن میرادی مدیرعامل شركت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: تلاش داریم با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم در كوتاه ترین زمان این طرح اجرایی شود.
حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش نیز با قدردانی از نگاه بلند دولت به مردم منطقه بر ضرورت رفع مشكلات بی آبی و كم آبی در نقاط شهری و روستایی و تقویت آبرسانی سیار تاكید كرد.
علی كرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم بیان كرد: مناطق مختلف این شهرستان نیازمند نگاه ویژه دولت هستند تا به نیازهای آبی مردم پاسخ داده شود.
به گزارش ایرنا طرح انتقال آب از گوهركوه به نوك آباد، اسكل آباد، دهپابید و كهنوك شهرستان خاش سیستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ در مراسمی با حضور معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شركت آب و فاضلاب كشور كلنگ زنی شد.
خاش در 185 كیلومتری جنوب زاهدان مركز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042 **6081
۰ نفر