۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82975722
T T
۰ نفر
وزیر ارتباطات: توسعه فناوری اطلاعات فساد را كاهش می دهد

اهواز- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینكه فرایند درونی اجرایی كشور در لایه های مختلف دچار اشكال است، گفت: بخش عمده ای از شفافیت كه پیشگیری كننده از فساد است، مبتنی بر توسعه فناوری اطلاعات است.

به گزارش ایرنا محمد جواد آذری جهرمی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از چهار طرح مخابراتی در شهرهای شمالی و سطح استان خوزستان در محل فرمانداری باغملك اظهار داشت : مشكلات تبعیض و فساد در كشور وجود دارد به طوری كه فشار زیادی بر مردم وارد كرده است اما نباید به پیشرفت های كشور بی توجه باشیم.
وی بیان كرد: از ابتدای آغاز به كار دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه آب، انرژی، جاده، سلامت و ارتباطات انجام شده است.‌
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افشا كردن اختلاس كنندگان خوب است اما تنها راه مبارزه با فساد نیست چرا كه اگر نیروهای نخبه كشور را بر سر پست های كه فضا برای رانت و اختلاس در آن ها وجود دارد، بگذاریم آن ها هم ممكن است آلوده می شوند.
وی اظهارداشت: تعدادی از افراد به دنبال برخی پست ها هستند كه امضای طلایی و‌ رانت بیشتر در آنها بوده و باید این فضای مسموم را اصلاح كرد.
آذری جهرمی گفت: رابطه خود با مردم را باید اصلاح كنیم اما نه در حرف بلكه در عمل، چرا كه لازمه اصلاح رابطه با مردم این است كه برخی مسئولان در ابتدا رابطه خود و خدای خود را اصلاح كنند .
وی تصریح كرد: باید بت درون خود را شكسته و به مردم تعظیم كنیم و در برابر خواسته های آنها تلاش كرده و اگر نكنیم برای دشمن رخنه باز كرده ایم.
آذری جهرمی گفت: هیچگاه از تحریم ها استقبال نمی كنیم اما بی شك مقابل خباثت دشمن فرصت سازی می كنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: مردم خوزستان همواره در عرصه های مختلف در صف اول ایستاده و بنا به مشكلات مختلفی در سال های گذشته مطالبات به حقی داشته اند كه همه مسئولان باید برای رفع كمبودها و مشكلات این استان شهید پرور همت به خرج دهند.
وی افزود: در دولت های مختلف اقدامات زیادی برای توسعه استان صورت‌ گرفته اما مشكلات متعدد طبیعی ، محاسباتی و مهندسی برای این پروژه ها وجود داشته كه عدم استفاده از تكنولوژی های روز بر شرایط زیست‌ محیطی مردم تاثیر گذاشته است .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان كرد: در كنار این مشكلات نباید از كنار توسعه های دولت های مختلف گذشت اما انتظار مردم بیشتر و به جا است و ما مدیون مردم استان هستیم.
وی تصریح كرد: در حوزه وزارت ارتباطات نگاه ویژه ای به خوزستان داریم و تاكنون سه دوره به استان سفر كرده و مشكلات زیرساخت های ارتباطی خوزستان را بررسی كرده ام.
آذری جهرمی گفت: یكی از مشكلات عمده خوزستان عدم اطلاع رسانی مدیران است و اگر مسائل و مشكلات به موقع انتقال داده شود، مشكلات زودتر برطرف می شود.
وی افزود: در حال حاضر با توجه به اعتبارات مناسب دولت برای توسعه زیرساخت های مخابراتی استان ، مشكلات ارتباطی مسیر باغملك - رامهرمز - هفتكل برطرف شده اما حوزه توسعه ای در شمال خوزستان نیاز به توجه بیشتر دارد .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دولت در سال گذشته 200 میلیارد ریال برای توسعه روستاهای شمال استان كه شامل 295 روستا است اختصاص داد كه تاكنون 264 روستا تحت پوشش ارتباطات قرار گرفته است .
وی تصریح كرد : مشكلات جاده ای ، برق و دسترسی به خطوط ارتباطی در شهرهای شمالی استان هنوز وجود دارد اما خدمتگزاران این عرصه با تلاش شبانه روزی و فشرده موفق شدند با حمایت های استاندار و نمایندگان استان پروژه های خوبی را ظرف دو سال گذشته به بهره برداری برسانند.
آذری جهرمی تصریح كرد: اكنون در خوزستان نزدیك به 67 درصد روستاها ارتباط محابراتی مناسب دارند و تلاش می كنیم 33 درصد باقی مانده را نیز انجام دهیم.
وی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید برای 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار توسعه ایجاد كنیم .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور حضور در نشست شورای اداری 2 شهرستان بهبهان و باغملك و افتتاح پروژه شبكه روستایی در سفری 2 روزه عصر چهارشنبه وارد خوزستان شد.
7152/6064
۰ نفر