۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82975145
T T
۰ نفر
مهلت ثبت ‌سفارش بدون انتقال ارز از محل بارنامه تمدید شد

تهران- ایرنا- مهلت انجام ثبت ‌سفارش‌ بدون انتقال ارز از محل بارنامه های صادر شده پیش از بیست و سوم فروردین امسال، تا دهم مرداد تمدید شد.

به گزارش چهارشنبه گمرك جمهوری اسلامی ایران، با توجه به اعتبار این نوع ثبت سفارش ها، واردكنندگان باید كالای خود را تا دهم مرداد از گمرك ترخیص كنند.
بنا به اعلام گمرك، مسوولیت تاخیر در ترخیص برعهده واردكنندگان خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دولت از بیست و یكم فروردین ماه یكسان سازی نرخ ارز را با اعلام قیمت هر دلار 4200 تومان كلید زد و با تهیه و تصویب دستورالعمل هایی، شیوه های تخصیص ارز را اعلام كرد.
گمرك ایران هفدهم اردیبهشت شرایط ترخیص كالاهای وارداتی به صورت بدون انتقال ارز را بر اساس دستورالعمل ساماندهی و مدیریت بازار ارز اعلام و تاكید كرد بر اساس بند سه مصوبات جلسه كارگروه ماده 14 و جلسه كارشناسی صورت گرفته سوم اردیبهشت امسال در خصوص كالاهای وارداتی قبل از 22 فروردین ماه و یا دارای بارنامه حمل قبل از این تاریخ، ترخیص كالاهای موصوف از نظر ارائه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با رعایت سایر مقررات بلامانع است.
اعتبار ثبت سفارش مشمول این بند برای ترخیص كالا تا اول تیر امسال اعلام و تاكید شد این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.
ارز این گونه واردات، خارج از سیستم بانكی تامین می شود.
واردات بدون انتقال ارز برای كالاهایی است كه از نظر دولت اولویت كمی دارند و به طور معمول مقدار معینی از آن كالا ها را می توان از طریق بدون انتقال ارز خریداری كرد.
منظور از روش واردات بدون انتقال ارز، پرداخت بهای كالا خارج از اعتبار اسنادی است و وجه كالا حواله یا از سایر منابع پرداخت می شود.
اقتصام*6984*1961*
۰ نفر