۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۵:۴۶
کد خبر: 82974108
T T
۰ نفر
ديدار با پوتين اختلاف ميان ترامپ و كنگره را افزايش داد

تهران- ايرنا- در حالي كه رئيس جمهوري آمريكا از نتايج ديدارش با همتاي روس خود حمايت مي كند، كنگره از تمايل خود براي افزايش تحريم عليه روسيه به دليل دخالت ادعايي مسكو در انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، با افزايش انتقادها از دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا مبني بر ناتواني او از طرح مساله دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا در ديدارش با پوتين، كنگره اين كشور از تحريم هاي جديد عليه مسكو گفت.
ترامپ پس از ديدار روز دوشنبه خود با ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه، در اظهاراتي مغاير با يافته هاي جوامع اطلاعاتي آمريكا گفت كه روسيه دخالتي در انتخابات آمريكا نداشته است.
انتقادات بسيار گسترده از اين اظهارات ترامپ سبب شد كه او تنها يك روز پس از اين اظهارات، اذعان كند كه به نهادهاي اطلاعاتي كشورش ايمان دارد و مي پذيرد كه مسكو در انتخابات آمريكا دخالت كرده است.
با اين حال برخي از اعضاي كنگره از جمله هم حزبي هاي جمهوريخواه ترامپ از احتمال تحريم هاي جديد عليه روسيه در ارتباط با موضوع دخالت در انتخابات گفتند.
جف فليك سناتور جمهوريخواه و باب منندز سناتور ارشد دمكرات از لزوم تصويب قطعنامه اي در حمايت از جامعه اطلاعاتي آمريكا و متحدان اين كشور گفتند.
بن سس و پت موني دو سناتور جمهوريخواه به همراه چاك شومر رهبر اقليت دمكرات و مارك وارنر معاون كميته اطلاعات سنا از تحريم هاي بيشتر عليه روسيه حمايت كردند.
همچنين پاول رايان رئيس جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا پيش از ديدار با ترامپ در كاخ سفيد ضمن توصيف مسكو به عنوان «تهديد» براي واشنگتن، گفت كه مايل به بررسي تحريم هاي بيشتر عليه روسيه است.
ترامپ سه شنبه شب اظهارات خود در حمايت از مسكو در مقابل جامعه اطلاعاتي آمريكا را اشتباه لفظي خواند و گفت كه منظور او اين بوده كه 'چرا روسيه نبايد در انتخابات آمريكا دخالت كند'.
اين در حالي است كه ترامپ دوشنبه شب پس از ديدار با پوتين ضمن رد احتمال دخالت روسيه در انتخابات آمريكا گفت: چرا روسيه بايد در انتخابات آمريكا دخالت كند؟
ترامپ با وجود آنكه به اشتباه خود اذعان كرده و حمايتش از نهادهاي اطلاعاتي آمريكا را اعلام كرد، اما گفت كه دخالت روسيه در انتخابات آمريكا تاثيري در نتيجه آن نداشته است.
شبد**9416**1010

سرخط اخبار جهان