۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82973934
T T
۰ نفر

بيزاري مقام هاي آمريكايي از بلاهت ترامپ

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82973934
بيزاري مقام هاي آمريكايي از بلاهت ترامپ

تهران - ايرنا - نشست خبري مشترك روساي جمهوري آمريكا و روسيه در هلسينكي، خشم بسياري از مقام هاي ايالات متحده از جمله پل رايان رئيس مجلس نمايندگان و يكي از متحدان دونالد ترامپ را به همراه داشت.

به گزارش عصر سه شنبه ايرنا به نقل از راديو بين المللي فرانسه، رايان در واكنش به نشست خبري مشترك ميان ترامپ و ولاديمير پوتين گفت: 'او (ترامپ) بايد بفهمد كه مسكو به هيچ عنوان متحد واشنگتن نيست.
وي گفت كه هيچ شك و شبهه اي وجود ندارد كه روسيه در انتخابات رياست جمهوري آمريكا دخالت كرده است.
ترامپ كه در نشست خبري هلسينكي با پرسش‌هاي مكرر خبرنگاران درباره مداخله روسيه در انتخابات آمريكا روبه رو شد، در مقابل بهت و حيرت آمريكايي ها، جانب مسكو را گرفت و گفت كه علت سردي روابط مسكو و واشنگتن، حماقت ايالات متحده در طول ساليان گذشته بوده است.
اين در حالي است كه سه روز قبل از ديدار ترامپ و پوتين در هلسينكي، دستگاه قضايي آمريكا 12 مامور اطلاعاتي روس را به دليل جاسوسي رايانه‌اي و از جمله ربودن ايميل‌هاي هيلاري كلينتون در خلال رقابت هاي انتخاباتي رياست جمهوري مجرم شناخت .
سخنان ترامپ براي برخي سياستمداران آمريكايي بهت‌آور بود. جان برنان كه در دوران رياست جمهوري اوباما رئيس سازمان سيا بود اظهارات ترامپ را 'خيانت' دانست و نوشت: 'سخنان ترامپ نه تنها ابلهانه، كه تماماً به نفع پوتين بود. وطن‌پرستان جمهوريخواه! كجائيد؟'
ترامپ بارها تحقيقات درباره احتمال تباني بين اعضاي ستاد انتخاباتي اش با روسيه را تكذيب كرده است.
اما اظهارات روز دوشنبه او به شكل قابل توجهي در مغايرت با اقدام هاي دولت او بود كه هفته گذشته 12 مقام روس را به اتهام هك كردن سِرورهاي دمكرات ها در انتخابات سال 2016 متهم كرد.
اظهارات ترامپ، انتقادها از سوي هر دو حزب اصلي آمريكا را برانگيخته است.
پس از نشست ترامپ- پوتين، رئيس كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا كنفرانس مطبوعاتي سران دو كشور را غم انگيزترين نمايشنامه رئيس جمهوري آمريكا تاكنون دانست و گفت: خسارات وارده ناشي از خودخواهي، معامله نادرست و همراهي با يك خودكامه دشوار است.
شبد**اروپام**9041**1010
۰ نفر