۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 82973833
T T
۰ نفر
چهار هزار تخت بیمارستانی در كشور به بهره برداری می رسد

گچساران - ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: چهار هزار تخت بیمارستانی در قالب 20 بیمارستان تا پایان سال جاری در كشور بهره برداری می شود.

محمد جعفر علیزاده روز سه شنبه در بازدید از بیمارستان 140 تختخوابی گچساران افزود: ساختمان 9 واحد از این تعداد بیمارستان در مرحله تجهیز است.
وی ادامه داد : عملیات اجرایی تجهیز این بیمارستان ها از پیشرفت خوبی برخوردار است.
علیزاده ابراز كرد: 2 بیمارستان در استان های كردستان و لرستان در هفته گذشته افتتاح شد و تا پایان هفته جاری یك بیمارستان دیگر در مركز كشور به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی با بیان اینكه دولت توجه ویژه ای به حوزه سلامت دارد، افزود: مشكلات عمده ای كه در بخش ساخت و ساز بیمارستان ها وجود داشت با تلاش دولت تدبیر و امید برطرف شده است.
علیزاده افزود: سه بیمارستان با 444 تخت بیمارستانی در استان كهگیلویه و بویراحمد در حال ساخت است .
وی تصریح كرد: این بیمارستان های شامل بیمارستان 274 تختخوابی یاسوج، 32 تختخوابی باشت و 140 تختخوابی گچساران است.
وی گفت: هم اكنون بیمارستان 274 تختخوابی یاسوج در حال تجهیز است.
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: بیمارستان 140 تختخوابی دوگنبدان در زمینی به مساحت چهار هكتار در دست ساخت است.
غلام رضا تاجگردون افزود: این بیمارستان با زیربنای 12 هزار و 95 متر در 6 طبقه و 2 بلوك ساخته خواهد شد.
وی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش های اورژانس با 25 تخت، درمانگاه، «سی سی یو» با چهار تخت، 6 تخت «آی سی یو»، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، كودكان و جراحی است.
تاجگردون اظهار داشت: كار ساخت این بیمارستان واقع در میدان نرگسی دوگنبدان از مرداد ماه 92 آغاز شده و از روند مطلوبی برخوردار است.
وی گفت: میزان اعتبار لازم برای ساخت و تجهیز این بیمارستان یكهزار میلیارد ریال است.
تاجگردون ابراز كرد: با تكمیل بیمارستان 140 تختخوابی گچساران تعداد تخت های بیمارستانی گچساران و باشت به 450 تخت خواهد رسید كه نیاز 25 سال آینده باشت و گچساران را تامین خواهد كرد.
2082/1662
۰ نفر