۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۱
کد خبر: 82973804
T T
۰ نفر
حجتی: بخش كشاورزی كمترین تاثیرپذیری را در شرایط تحریم دارد

تهران - ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت: با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، بخش كشاورزی كمترین تاثیرپذیری را در تامین نیاز غذایی مردم در شرایط تشدید تحریم ها خواهد داشت.

به گزارش سه شنبه ایرنا از وزارت جهاد كشاورزی، 'محمود حجتی' در جلسه معارفه و تكریم رییسان جدید و قدیم سازمان تحقیات،آموزش و ترویج كشاورزی با بیان این كه آمریكا همه توان خود را برای تشدید تحریم ها و همسو كردن سایر كشورها در جنگ اقتصادی با ایران به كار گرفته است، افزود: می توان با وحدت نظر و یكپارچگی در مقابل تحریم ها و زیاده خواهی های آمریكا مقاومت كرد و در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.
وی تصریح كرد: ظرفیت های زیادی در كشور وجود دارد و با بكارگیری همه امكانات و اختیارات خود می توانیم،رسالت تولید و تامین غذای مردم را با موفقیت به انجام برسانیم.
وزیر جهاد كشاورزی ضمن تقدیر از زحمات 'اسكندر زند' در مدت تصدی پست مزبور، گفت : تحقیقات نقش پیشران در توسعه بخش كشاورزی دارد و در زمان آغاز به كار دولت یازدهم در سال 92، اكثر مراكز خدمات، دهستان ها تعطیل و ارتباط وزارت جهاد كشاورزی با بهره برداران قطع بود.
به گفته وی، دولت تدبیر و امید با احیای مراكز خدمات كشاورزی دهستان ها و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به عرصه ها از طریق اجرای نظام نوین ترویج، توانستیم به افزایش بهره وری در تولید محصولات كشاورزی و آب دست یابیم.
حجتی یاداور شد: افزایش بهره وری در بخش كشاورزی بدون اختصاص آب جدید به این بخش حاصل شده و با وجود محدودیت های آبی در برخی مناطق آب كشور در خدمت تولید برق قرار دارد و یا این كه آب بعضی از مناطق دیگر مانند بندر لنگه از سد كوثر در فاصله 700 كیلومتری و یا آب فومنات با بیش از 700 میلیمتر میانگین بارش، از زنجان رود (با میانگین 250 میلیمتر بارش) انتقال می یابد، بنابراین برای بهبود مدیریت منابع آب كشور لازم است به این مسایل توجه بیشتری شود.
حجتی بر ضرورت گسترش تعاملات با موسسات تحقیقات بین المللی و انتقال دانش و فناوری های نوین كشاورزی به كشور تاكید كرد و افزود: برای توسعه سریع تر بخش كشاورزی لازم است از تجارب و دستاوردهای كشورهای پیشرو استفاده و همچنین نسبت به بومی سازی این دستاوردها اقدام شود.

درمراسم معارفه وتكریم رئیسان جدید و قدیم سازمان تحقیقات آموزش و ترویج كشاورزی با حكم وزیر جهاد كشاورزی «كاظم خاوازی» به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی معرفی شد. وی پیش از این در سمت های معاون آموزش و ترویج كشاورزی و رییس موسسه تحقیقات خاك و آب كشور فعالیت داشت.
«اسكندر زند» پس از پنج سال فعالیت مستمر در این مسند، به سمت «مشاور وزیر» جهاد كشاورزی منصوب شد.
اقتصام**9186**1559
۰ نفر