۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 82973795
T T
۰ نفر

اقامتگاه‌های پرستاری در 30 شهر ایجاد می‌شود

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۴
کد خبر: 82973795
اقامتگاه‌های پرستاری در 30 شهر ایجاد می‌شود

رشت - ایرنا - معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از ایجاد اقامتگاه‌های پرستاری و مامایی در مناطق محروم 30 شهر كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مریم حضرتی روز سه شنبه در جمع مدیران پرستاری مراكز درمانی استان گیلان در رشت افزود: در مواردی پرستاران به دلیل نداشتن مكان نمی توانستند برای خدمات رسانی اقدام كنند كه بر اساس این تفاهنامه ای با معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، برای ایجاد این اقامتگاه‌ها اقدام می شود.
وی اظهار داشت: بر اساس این تفاهمنامه برای ایجاد اقامتگاه‌های پرستاری در كشور 50 درصد خیران و 50 درصد دیگر نیز دانشگاه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مشاركت و همكاری می كنند.
حضرتی با اشاره به تشكیل شورای سیاستگذاری در معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطر نشان كرد: این شورا 30 نفر از نخبگان پرستاری را شامل می شود كه با تشكیل هشت كارگروه، برای بررسی مشكلات پرستاران و رفع آنها فعال است.
وی با بیان این كه پرداخت در حوزه عملكرد پرستاران از مشكلاتی بود كه جلسه كارگروه تخصصی در این زمینه برگزار شد، تصریح كرد: جدایی كار از كارانه، یكی از خواسته های پرستاران است كه این مهم در كارگروه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدوارم هر چه سریعتر برای همه دانشگاه ها ابلاغ شود.
حضرتی در ادامه سخنانش با اشاره به تشكیل كمیته اخلاق بیان داشت: به دستور وزیر بهداشت، این كمیته با هدف ارتقاء كیفی اخلاق در نظام پرستاری و همچنین در سیستم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تشكیل شده است.
وی ایجاد حساسیت اخلاقی را یكی از كارها در این كمیته عنوان و با تاكید بر ضرورت توجه به موضوع اخلاق در سیستم بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اگر بهترین مراقبت ها انجام گیرد اما ارتباط صحیحی ایجاد نشود ، بازخورد خوبی نخواهد داشت بنابراین ضروریست تا موضوع اخلاق مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی با بیان اینكه شورای صلاحیت حرفه ای یكی از عمده ترین كارهای اجرا شده در معاونت پرستاری است، اضافه كرد: جانشین پروری پرستاری از دیگر كارهایی است كه در زمان حاضر در 11 استان كشور اجرا شده و در این راستا دوره هایی برای پرستاران برگزار می شود.
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: با توجه به این كه پرستاران تماس نزدیك با بیماران دارند، در این راستا دستورالعمل اجرای آموزش بیماران تدوین شده كه ابلاغ خواهد شد.
مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی همچنین از برخی بیمارستان های استان گیلان بازدید كرد.
در زمان حاضر پنج هزار و 536 نفر كادر پرستاری در بیمارستان های دولتی و خصوصی گیلان مشغول به كار بوده كه از این تعداد سه هزار و 668 نفر در بیمارستان های دولتی فعال هستند.
26 بیمارستان دولتی و 10 بیمارستان خصوصی در استان فعال است.
7286/2007
۰ نفر