۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۱۷
کد خبر: 82972855
T T
۰ نفر
42 درصد از روستاهاي بالاي 20 خانوار مقاوم سازي شده است

شيراز- ايرنا- رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي با بيان اينكه 42 درصد از روستاهاي بالاي 20 خانوار كشور مقاوم سازي شده است گفت: تا سال 1405 بيش از 75 درصد از روستاهاي ايران بايد با اعطاي تسهيلات و استفاده از اعتبارات در برابر حوادث مقاوم سازي شود.

عليرضا تابش، دوشنبه در حاشيه آيين بهره برداري از طرح هاي عمران روستايي در شهرستان جهرم بدون اشاره به شمار روستاهاي مقاوم سازي شده در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: سالانه 200 هزار واحد مسكوني در مناطق روستايي كشور مقاوم سازي مي شود.
وي با بيان اينكه تامين مسكن روستايي از راهكارهاي ايجاد انگيزه براي كاهش مهاجرت هاست، گفت: تا كنون پنج ميليون و 400 واحد مسكوني روستايي در كشور احداث و به متقاضيان واگذار شده است.
اين مقام مسئول افزود: تامين مسكن روستايي تا حدودي توانسته است از روند مهاجرت ها بكاهد و حتي به مهاجرت معكوس نيز بيانجامد، همچنين اين امر موجب شده بسياري از روستايياني كه قبلا به شهرها مهاجرت كرده بودند به روستاها بازگردند.
تابش، با اشاره به افزايش 50 ميليون ريالي تسهيلات واحدهاي مسكن روستايي گفت: اين تسهيلات از 200 ميليون ريال به 250 ميليون ريال رسيده و موضوع پرداخت آن نيز ابلاغ شده است.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي ادامه داد: اين بنياد بر اساس وظيفه اي كه در حوزه بازسازي براي اين نهاد تعريف شده است در سال 96 مبادرت به بازسازي واحد هاي آسيب ديده از حوادث مختلف در 14 استان كرد.
تابش گفت: همچنين پارسال حدود 79 هزار واحد مسكوني در كشور احداث و حدود 83 هزار واحد نيز تعمير و مرمت شد.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي بيان كرد: اين بنياد از سال 94 تا پايان 96 مبادرت به احداث و تعمير حدود 246 هزار واحد مسكوني كرده است كه از اين ميزان 69 هزار واحد آن به اتمام رسيده و عمليات 102 هزار واحد ديگر در دست انجام است.
تابش گفت: تسهيلات اعطايي براي تعمير و بازسازي اين واحدها، پنج هزار و 200 ميليارد تومان است كه از اين رقم چهار هزار و 100 ميليارد تومان آن ابلاغي و مابقي بلاعوض است.

** اجراي طرح هادي در 998 روستا
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي در بخش ديگري از مطالب خود گفت: در قالب برنامه عمران روستايي براي سال 97 طرح بازنگري 33 هزار و 448 روستا را در دستور كار داريم و براي همه آنها پروسه طرح هادي پيش بيني شده است.
تابش افزود: در تهيه طرح هادي و تسهيل آن به مرز صد در صدي نزديك شده ايم.
اين مقام مسئول بيان داشت: هم اينك طرح هادي در سه هزار و 520 روستاي كشور به صورت نيمه تمام به اجرا درآمده و در سال 97 اين طرح براي 998 روستا اجرا خواهد شد.
تابش در مورد صدور اسناد مالكيت روستايي نيز گفت: تا كنون سه ميليون و 188 هزار سند مالكيت روستايي صادر شده و در سال 97 نيز مقرر شده 120 هزار سند صادر شود.
او افزود: در سه سال اخير سند مالكيت 190 هزار واحد مسكوني در شهرهاي زير 25 هزار نفر به مالكان آنها واگذار شده است.
در سفر يك روزه رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي به شهرستان جهرم، طرح اسكان عشاير منطقه چاه انجير در فضايي به مساحت 20 هكتار و پروژه اسكان عشاير سينه سفيد اين شهرستان در زميني به مساحت 6 هكتار آغاز شد.
همچنين با حضور اين مقام مسئول از طرح هاي عمران روستايي در روستاهاي فتح آباد و برايجان جهرم نيز بهره برداري شد.
شهرستان جهرم در فاصله 193 كيلومتري جنوب شرقي شيراز قرار دارد.
6113 /6118 /2027
۰ نفر