۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۴۹
کد خبر: 82972691
T T
۰ نفر
چین و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از برجام حمایت كردند

پكن - ایرنا - چین و اتحادیه اروپا امروز دوشنبه بعد از نشست یك روزه مشترك در پكن با صدور بیانیه ای در مورد همكاری های مشترك دو طرف در زمینه های مختلف، ضمن حمایت از برجام اعلام كردند نسبت به اجرای تعهداتشان نسبت به قرارداد هسته ای ایران پایبند خواهند ماند.

به گزارش ایرنا در این بیانیه كه نسخه ای از آن بعد از پایان نشست در اختیار خبرنگاران قرار گرفت از برجام به عنوان یك «دستاورد مهم دیپلماتیك بین المللی» یاد شده است كه باعث صلح و ثبات در جهان می شود.
این بیانیه می افزاید: برجام یك موضوع مهم بین المللی در زمینه جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای است كه به تایید شورای امنیت سارمان ملل نیز رسیده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تا كنون بارها پایبندی ایران به آن را تایید كرده است.
چین و اروپا در بخش دیگری از این بیانیه مشترك در مورد روابط دو جانبه تاكید اورده اند دو طرف متعهد هستند همكاری راهبردی را توسعه بخشند و در زمینه های مختلف با یكدیگر كار كنند.
بیستمین نشست مشترك اتحادیه اروپا و چین امروز دوشنبه در تالار خلق پكن با حضور 'ژان كلود یانكر' رییس كمیسیون اروپا، 'دونالد تاسك' رییس شورای اروپا و ' لی كه چیانگ' نخست وزیر چین برگزار شد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان