۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 82972064
T T
۰ نفر
هفت كاروان پیاده رضوی در دهه كرامت به مشهد مشرف می شوند

مشهد - ایرنا - سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: پنج هزار و 776 نفر در قالب هفت كاروان پیاده زائران رضوی از نقاط مختلف كشور برای تشرف به مشهد در دهه كرامت ثبت نام كرده اند.

حسین رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نخستین روز از دهه كرامت، كاروانی 155 نفره از فریمان وارد مشهد شد.
وی اظهار داشت: علاوه بر كاروان فریمان، كاروانی 21 نفره ای از آباده فارس، 2500 نفره از نیشابور، هزار نفره از كرج، 2 كاروان 500 و 600 نفره از سرخس و هزار نفره از تهران برای تشرف پیاده به مشهد ثبت نام كرده اند.
وی بیان كرد: این كاروان ها از چند مسیر به مشهد مقدس مشرف می شوند كه برای پذیرایی از آنان سه ایستگاه ثابت در مسیرهای فریمان و چناران، هشت ایستگاه ثابت در مسیر نیشابور و 2 ایستگاه ثابت در مسیر سرخس مستقر شده است.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: امكان اسكان و پذیرایی از این زائران از طریق اماكن اقامتی سپاه و حسینیه ها و با كمك خیرین فراهم شده و هر كاروان در صورت تمایل می تواند یك وعده مهمان سفره مبارك حضرت رضا (ع) باشد.
رضایی ادامه داد: ثبت نام تا پایان دهه كرامت برای تشرف زائران به صورت پیاده به حرم مطهر رضوی ادامه دارد و متقاضیان می توانند تا 30 تیرماه از طریق تماس با شماره های 42225060 یا 09150024644 برای حضور در كاروان 'علی بن موسی الرضا' در نیشابور ثبت نام كنند.
وی اضافه كرد: كاروان علی بن موسی الرضا (ع) از طریق كنارگذر مسیر مشهد – نیشابور راه را به صورت پیاده طی كرده و خود را به حرم مطهر رضوی می رساند.
وی اظهار داشت: پارسال در ایام دهه كرامت 9 هزار و 750 نفر در قالب كاروان های پیاده به حرم مطهر رضوی مشرف شدند كه امسال پیش بینی می شود تعداد زائران پیاده 15 تا 20 درصد افزایش یابد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی گفت: مشهد در هر سال دو مرتبه در دهه آخر صفر و دهه كرامت میزبان كاروان های زائران پیاده از سراسر كشور و كشورهای خارجی است.
7489/5132
۰ نفر