۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 82969911
T T
۰ نفر

شهردارتهران: پروژه های ناایمن افتتاح نمی شود

۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 82969911
شهردارتهران: پروژه های ناایمن افتتاح نمی شود

تهران- ایرنا- شهردارتهران درخصوص ایمنی خط هفت مترو گفت: اساسا در دوره كنونی شهرداری پروژه هایی كه در خدمت مردم نباشد و ایمنی لازم را نداشته باشد ،افتتاح نمی شود.

به گزارش ایرنا، محمد علی افشانی روز شنبه در آئین باز گشایی بخش میانی خط هفت مترو تهران در ایستگاه مهدیه افزود: اتمام و توسعه خطوط مترو و تجهیزآن یكی از ماموریت های اصلی شهرداری برای خدمت رسانی به شهروندان است.
وی با بیان اینكه آلودگی هوا و ترافیك چالش های اساسی پایتخت است، ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومی مهمترین ماموریت شهرداری است.
وی با اشاره به اینكه در سال گذشته به دلیل آلوگی هوا 22 روز مدارس تهران در نیمه دوم سال تعطیل شد ،تصریح كرد: با توسعه و راه اندازی خطوط و افزایش تعداد واگن ها و همچنین توسعه حمل و نقل عمومی آلودگی هوا كاهش و مشكلات شهروندان در این خصوص تا حدودی حل می شود.
افشانی همچنین در بخش دیگری از صبحت های خود به بدهی شهرداری به سیستم بانكی كشور اشاره كرد و اظهارداشت : در این راستا جلساتی با مدیران بانك های مختلف برگزار و سعی شد مشاركت آنها برای تامین اعتبار پروژه های عمرانی شهرداری تهران جلب شود.
شهردار تهران با انتقاد از برخی رسانه ها كه در مورد ساخت 630 واگن جدید اطلاعات غلط به شهروندان داده بودند ، تصریح كرد: نقد برای مجموعه شهرداری در دوره كنونی بسیار ارزشمند و مورد استقبال است اما نباید بر مبنای دروغ باشد.
وی درخصوص قرار داد ساخت و اضافه كردن 630 واگن جدید به شبكه مترو تهران گفت: چندی پیش قرار داد مناقصه بین المللی آن با حضور شركت هایی از 11 كشوراز جمله چند كشور اروپایی برگزار و نهایتا شركتی برای اجرای این پروژه با مشاركت بخش داخلی انتخاب و مقرر شد كه 55 درصد از ساخت این واگن ها در داخل كشور انجام شود.
به گفته شهردار تهران با ساخت و عملیاتی شدن 630 واگن جدید یك هزار و 50 واگن در خطوط مترو پاتیخت خواهیم داشت.
وی به رسانه ها توصیه كرد كه با انتشار اخبار ناصحیح مردم را مایوس نكنند.
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خشك سالی بی سابقه در كشور گفت: نباید از بارش های ناگهانی و خطر وقوع سیل در پایتخت غافل شویم كه در این راستا نیز به معاونت حمل و نقل شهرداری دستور دادم كه خطوط متروی ظرف یك ماه مورد بازبینی و بازرسی برای اطمینان از ایمن بودن در زمان وقوع سیل احتمالی قرار گیرد.
وی همچنین به اولویت گذاری برای انجام پروژه ها نسبت به محدودیت منابع اشاره كرد و اظهارداشت :اولویت شهرداری تخصیص منابع به پروژه های عمرانی است كه پیشرفت فیزیكی بیشتری داشتند و سیاست ما این نیست كه منابع محدود مالی را در پروژه های متفاوت تخصیص دهیم.
افشانی همچنین در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری تهران نیزتاكید كرد: به شهروندان اطمینان می دهم كه با این پدیده شوم به شدت در این نهاد برخورد شود و اجازه نخواهیم داد كسی فكر دست اندازی به اموال مردم را در سر بپروراند.
شهردار تهران در خصوص پروژه برقی كردن موتور سیكلت های پایتخت خاطرنشان كرد: در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه كشور قراردادی به امضا رساندیم و در آینده نزدیك خبرهای خوشی در این خصوص خواهیم داشت.
تهرام/9343/1735 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه