۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82964251
T T
۰ نفر

33 هزار روستای كشور تخلیه شده است

۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۷
کد خبر: 82964251
33 هزار روستای كشور تخلیه شده است

تبریز- ایرنا- مدیركل برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی وزارت كشور با اشاره به مهاجرت روستاییان به شهرها گفت: از سال 1335 تاكنون 33 هزار روستای كشور تخلیه شده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زیارتی روز شنبه در همایش دهیاران آذربایجان شرقی در تبریز افزود: جمعیت روستایی 20 میلیون و 70 هزار نفر معادل 25 درصد كل جمعیت كشور است.
وی ادامه داد: واقعیت جامعه روستایی گویای آن است كه ما با تزریق پول و اعتبار، برق رسانی و جاده سازی صرف نمی توانیم به توسعه دست یابیم، بلكه برای دستیابی به توسعه در روستاها، در وهله اول نیازمند تغییر رویكردها هستیم.
زیارتی افزود: مدیریت كارآمد و كارشناسی شده مسایل روستایی می تواند علاوه بر رفع نیازهای روستاییان و ایجاد اشتغال برای جوانان، كمك بسیار بزرگی به توسعه و پیشرفت همه جانبه كشور كند.
وی اضافه كرد: دهیاری ها باید ظرفیت ها و امكانات خود را شناسایی و توانایی های خود را برای استفاده از این امكانات نیز برآورد كنند.
مدیركل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی كشور گفت: اقدامات موثری از سوی دولت تدبیر و امید برای تامین و توسعه زیرساخت های روستایی انجام شده، اما با این وجود سیل مهاجران روستایی به خصوص جوانان و نوجوانان به شهرها همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: از سال 82 تا پایان سال 96 مجموعه اعتبارات متمركز به دهیاری ها 15 هزار و 500 میلیارد تومان بوده است كه 12 هزار و 500 میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.
زیارتی اظهار داشت: دولت با وجود تمام مسائل و محدودیت ها در این 5 سال چهار برابر مجموع 10 سال گذشته به دهیاری ها كمك كرده است كه این نشان از توجه دولت به توسعه مناطق روستایی است.
وی گفت: قبل از سال 1392 شمسی 331 پایگاه آتش نشانی روستایی در كشور وجود داشت كه اكنون به 900 پایگاه افزایش یافته است.
مدیركل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی كشور افزود: قبل از سال 1392 شمسی یك هزار و 100 بوستان روستایی در كشور وجود داشت كه در پنج سال گذشته این رقم به پنج هزار بوستان رسیده است.
6120/518
۰ نفر