۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82962723
T T
۰ نفر

تاجرنیا: تندروها پاس گل می دهند

۱۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۸
کد خبر: 82962723
تاجرنیا: تندروها پاس گل می دهند

تهران-ایرنا- علی تاجرنیا فعال سیاسی و نماینده مجلس ششم، برخی اظهارات تند داخلی و واكنش های خارجی به آنها را در راستای توافق نانوشته تندروهای داخل و خارج كشور دانست و گفت: هر زمانی كه مسئولیت دولت به عهده تندروها نبوده، سعی كرده اند با طرح مسائلی به بیگانگان، پاس گل دهند.

تاجرنیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره اظهارنظرهای مطرح شده در موضوع تابعیت گرفتن فرزندان برخی مقامات و مسئولان در جریان مذاكرات برجام، این موضع گیری ها را تضعیف كشور دانست و گفت: در بسیاری از برهه های تاریخ جمهوری اسلامی، عده ای با تندروی شرایط را برای سوءاستفاده بیگانگان فراهم می كنند.
وی ادامه داد: متاسفانه موضوعی كه برای این گروه چندان مطرح نیست بحث منافع ملی است، این عده به هر شكلی حاضر هستند كه مخالفان خود ضربه خورده و تضعیف شوند ولو به قیمت حرمت شكنی ایران و زیر سوال رفتن اتحاد كشور.
تاجرنیا تصریح كرد: ادعای اعطای تابعیت به فرزندان مسئولان و یا حتی آتش زدن برجام و پرچم آمریكا بیش و پیش از آنكه بازخورد داخلی داشته باشد، بهانه ای برای آمریكا و دیگر دشمنان كشور است تا بسترهای ایران هراسی در خارج را فراهم كنند، در خارج از مرزها وقتی دونالد ترامپ به چنین اظهارات واكنش نشان داده و از آن استقبال می كند، این جریان با منطق خود كه اظهارمی كرد «وقتی كاری در داخل صورت می گیرد كه بیگانگان آن را تایید می كنند پس آن اقدام اشتباه است»، اكنون باید پاسخگو باشند.
این نماینده پیشین مجلس، چنین بحث هایی در داخل كشور را چوب حراج زدن به اعتماد مردم دانست و افزود: چنین اعتمادزدایی در حالی صورت می گیرد كه در برهه كنونی بسیار به آن احتیاج داریم، مشكل اساسی در كشور عدم وجود نهادهای ناظر مستقل است و دیگری نظارت های فراقانونی و در بسیاری مواقع، این دو كمبود سبب شده است كه جریان خاصی همواره در حاشیه امنیت و آرامش اظهارنظر كند و جریان دیگری هرگز نتواند با آسودگی به فعالیت سیاسی بپردازد.
وی تاكید كرد: به یقین این نوع اظهارنظرها خلاف امنیت و منافع كشور بوده و جای تعجب است كه چرا نهادهای مسئول نسبت به این گونه سخنان واكنش لازم را نشان نمی دهند.
تاجرنیا افزود: تندروهای داخلی و مثلث آمریكا-عربستان و اسرائیل مانند دو تیغه قیچی هستند كه در ظاهر با هدف تضعیف دولت اقداماتی را انجام می دهند اما در باطن به نظر من علیه نظام جمهوری اسلامی و كشور ایران عمل می كنند، در برخی از این اظهارنظرها درباره موضوع تابعیت نوعی شیطنت هم دیده می شود كه در پی آن تلاش شده است تا این موضوع تنها به دولت تعمیم داده شود.
سیام**9402**1055
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست