۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۷
کد خبر: 82962149
T T
۰ نفر
كليساها و مساجدايران در كنار هم فعال هستند

تهران - ايرنا - رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: امروز كليساها در ايران در كنار مساجد كاملا فعال هستند.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، رييس جمهوري عصر چهارشنبه در ديدار كارينال 'شونبورن' اسقف اعظم اتريش، افزود: امروز كليساها در ايران در كنار مساجد كاملا فعال هستند، مسيحيان در مجلس ايران نمايندگاني دارند كه از حقوق و اختيارات برابر با ديگر نمايندگان برخوردارند و در انتخاباتي كه در ايران برگزار مي شود، مسيحيان مشاركت و حضور بسيار گسترده اي دارند.
وي انتقال صحيح اعتقادات مذهبي به جوانان را وظيفه مشترك و مهم همه اديان الهي دانست و خاطرنشان كرد: نگاه اسلام و مسيحيت به جهان و آينده بسيار به يكديگر نزديك است و بايد در تلاشي مشترك به نياز نسل جوان امروز يعني آشنايي با اعتقادات راستين مذهبي پاسخ مناسب دهيم.
حسن روحاني با بيان اينكه براي تربيت بهتر و صحيح تر ديني جوانان، ابتدا اين ديدگاه ما هست كه بايد تغيير كند، اظهارداشت: مظاهر دنياي مادي متنوع شده و ما هم بايد قادر باشيم معنويت و دين را با روش هاي جديد و جذاب امروز به جوانان منتقل كنيم.
رييس جمهوري با بيان اين كه در طول تاريخ همواره روابط خوب و دوستانه اي ميان مسلمانان و مسيحيان برقرار بوده است، گفت: مسيحيان ايران امروز همچون همه ادوار تاريخ در كنار ساير اقوام و اديان ايراني زندگي مسالمت آميزي داشته و با مسلمانان كشورمان روابط بسيار حسنه اي دارند.
رييس جمهوري با بيان اين كه بسيار اهميت دارد تلاش كنيم تا اهداف پيامبران بزرگ الهي در راستاي استقرار صلح و دوستي در همه جهان محقق شود، اظهار داشت: وقتي به پاداش بزرگ الهي معتقد باشيم، فداكاري در راه كمك به انسان ها براي ما آسان مي شود چرا كه اگر همه زندگي را در جهان مادي منحصر كنيم، درگيري ها و خشونت ها در جامعه انساني بيشتر شده و وحدت بشري برهم مي خورد.

**بسيار مهم است كه فرآيند گفت وگو زنده بماند
كاردنيال شونبورن اسقف اعظم اتريش نيز با اشاره به ديدار و گفت وگوهايش در ايران از سال 2001 در چارچوب گفت وگوهاي دو جانبه و گفت وگوي بين اديان به نمايندگي از اتريش با بيان اين كه خاطرات بسيار خوبي از آن ديدارها و گفت وگوها دارد، گفت: بسيار مهم است كه فرآيند گفت وگو زنده بماند و ما به عنوان نمايندگان اديان وظيفه داريم درهاي گفت وگو را بگشاييم و گشوده نگاه داريم.
اسقف اعظم اتريش اظهار داشت: امروز بزرگترين نگراني و دغدغه ما چگونگي انتقال اعتقادات ديني و از جمله مسيحيت به نسل جوان كشورهاي مسيحي است. نسل هاي جوان بيش از هر چيز به الگوهاي خوب اعتقادي احتياج دارند.
شبك**سيام**1751**1708
۰ نفر