۱۳ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۰
کد خبر: 82962145
T T
۰ نفر
دشمن، فتنه اي رسانه اي عليه كشور آغاز كرده است

مشهد - ايرنا - رئيس سازمان صدا و ‌سيما گفت: دشمنان فتنه اي رسانه محور را از طريق راه اندازي 290 شبكه ماهواره اي و فضاي مجازي، عليه جمهوري اسلامي ايران آغاز كرده اند.

عبدالعلي علي عسكري، چهارشنبه در آيين افتتاح راديو زيارت و 270 طرح فني صدا و سيماي خراسان رضوي افزود: اين فتنه پس از آن شكل گرفت كه مثلث شوم آمريكا، صهيونيزم و سعودي، نتوانستند از طريق داعش به امنيت ما ضربه بزنند.
وي گفت: پس از شكست طرح داعش در منطقه، قدرت ما فزوني گرفت و همپيمانان ما در منطقه نيز از جمله حزب الله لبنان و يمني ها در برابر عربستان قدرت گرفتند.
رئيس صدا و سيما با اشاره به نشست اخير منافقان در فرانسه تاكيد كرد: از تفاله هاي نفاق و سلطنت طلبي چيزي باقي نمانده و دشمن درصدد ضربه زدن به كشور است و‌ همه دلسوزان بدانند هدف آنان تنها ويراني ايران و ‌تبديل آن به ليبي و سوريه است.
علي عسكري گفت: اگر نتوانيم تحولات فني را همپاي جهان رقم بزنيم بعدا دچار برخي مشكلات فرهنگي و اجتماعي خواهيم شد اما خوشبختانه هم اكنون توسعه فني در سازمان صدا و سيما در سطح استانداردهاي جهاني است.
وي در خصوص راديو زيارت نيز گفت: زيارت بحث مهمي بود كه از سوي آستان قدس رضوي پيگيري مي شد و هم اكنون اين نهاد راه اندازي راديو تلويزيون هاي بين المللي در حوزه زيارت را از ما مطالبه مي كند.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي نيز در پيامي تصويري به اين مراسم گفت: زيارت حرم مطهر رضوي جاذبه زيادي براي مردم داشته و فرصت مناسبي براي تبليغ مسايل فرهنگي به وجود آورده كه بعد از وقوع انقلاب اسلامي ظهور پيدا كرده است.
اين مرجع تقليد شيعه، از زيارت به عنوان يك مكتب عالي تربيتي ياد و اظهار اميدواري كرد كه آغاز به كار راديو زيارت، نه تنها منشا تحولي براي ايران خواهد بود، بلكه مي تواند تحولي در تمام جهان ايجاد و پيام حضرت رضا(ع) را به همه جهان ارسال كند.
توليت آستان قدس رضوي نيز در سخناني گفت: رسالت اين رسانه از آن جهت مهم است كه به شناساندن حضرت رضا(ع) و ابعاد شخصيت آن بزرگوار و تبيين هجرت تمدني ايشان مي پردازد.
حجت الاسلام سيدابراهيم رئيسي افزود: زيارت، دانشگاه انسان سازي است كه متن درسش زيارت جامعه كبيره است كه عمل به اين آموزه ها تحول دنيايي زاير را نيز به همراه دارد .
وي خاطرنشان كرد: با مقوله زيارت بسياري از اضطرابهاي فردي و اجتماعي در محضر حضرت رضا(ع) به سكون و آرامش تبديل مي شود لذا اين راديو از حال و هواي زائر آنچه را كه مي شود و مي تواند بايد به مخاطب رسانه منتقل كند.
راديو 24 ساعته و سراسري زيارت كه مستقل از راديو خراسان رضوي است مهرماه سال گذشته به صورت آزمايشي فعال شده بود كه برنامه هايي با محوريت زيارت بارگاه ملكوتي حضرت رضا (ع) و مسائل مربوط به زائران و مجاوران آن حضرت را پخش مي كند.
همچنين امروز با حضور رئيس سازمان صدا و سيما، بهره برداري از 270 طرح فني شامل توسعه شبكه هاي راديو و تلويزيوني، سيگنال رساني و تاسيسات فني و ساختماني اين رسانه در استنان خراسان رضوي آغاز شد.
3221/5132

سرخط اخبار فرهنگ