۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82960184
T T
۰ نفر

دستگاه ها در صيانت از منابع آب جدي تر باشند

۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82960184
دستگاه ها در صيانت از منابع آب جدي تر باشند

قزوين-ايرنا- معاون حقوق عامه دادسراي قزوين با بيان اينكه مردم از برداشت غيرمجاز آب از كانال ها توسط تانكر ها و كاميون ه شكايت دارند،گفت: بايد دستگاه ها در صيانت از منابع آب جدي تر باشند.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان قزوين، امير جلالي روز سه شنبه در بازديد از كانال آب قزوين گفت: بحران آب، امروزه از جلسات رسمي فراتر رفته و در محاورات روزانه مردم در كوي و برزن شنيده مي شود و اگر چاره اي براي اين مشكل انديشيده نشود، مشكلات جدي تر در انتظار ماست.
وي افزود: بايد سهم دستگاه هاي متولي براي صيانت از منابع آب از هميشه پررنگ تر و مهم تر باشد و با عزمي همگاني و نظارتي دائمي از اين بحران عبور كنيم.
جلالي خاطرنشان كرد: اگر چه دستگاه هاي متولي تلاش خوبي براي صيانت از منابع آب دارند اما مردم شاهد تخلفات آشكار برخي متخلفان هستند و مواردي را به مراجع قضايي گزارش داده اند كه بررسي آنها حاكي از ضرورت ورود جدي تر دستگاه ها به صيانت از منابع آب دارد.
معاون حقوق عامه دادسراي قزوين با اشاره به مشاهده آب دزدي در بازديد انجام شده،گفت: بر اساس گزارش هاي رسيده، مردم از برداشت غيرمجاز آب از كانال ناراضي و شاكي بودند و اعلام مي كردند تانكر كاميون ها در حوالي ظهر كه مسير كم تردد و خلوت است اقدام به برداشت آب از كانال مي كنند و آن را به قيمت هاي بالا به فروش مي رسانند.
اين مقام قضايي تصريح كرد: متخلفان با سوء استفاده از تعطيلات و در غياب دستگاه هاي متولي و ناظر به رفتار مجرمانه و برداشت از منابع آب مشغول بودند كه بنا بر وظيفه ذاتي اقدامات قضايي و قانوني لازم به عمل آمد.
وي ادامه داد: تعدادي از متخلفان با مجوزهايي كه از انقضاي مدت اعتبار آنها چندين ماه گذشته بود همچنان به برداشت آب مشغول هستند كه جلوي آنها گرفته خواهد شد.
6101*3013

سرخط اخبار استان‌ها