۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴
کد خبر: 82959279
T T
۰ نفر
پنچ نفر به اتهام حيوان آزاري در آذربايجان شرقي دادگاهي شدند

تبريز - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي از دادگاهي شدن پنج نفر به اتهام حيوان آزاري در اين استان با هماهنگي دستگاه قضايي خبر داد.

حميد قاسمي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، با بيان اينكه يكي از پنج نفر فوق در دادگاه به جرم حيوان آزاري محكوم شده است اضافه كرد: اين مجرم زيست محيطي در شهرستان ميانه به دو ماه حبس تعزيري محكوم شد.
وي توضيح داد: طبق گزارش يكي از شهروندان مبني بر وقوع حيوان آزاري در شهرستان ميانه كه به يگان حفاظت محيط زيست استان رسيده بود، با همكاري پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان، خودروي فرد متخلف شناسايي و به دادگاه احضار و محاكمه شد.
قاسمي افزود: پس از برگزاري دادگاه، فرد مزبور به جرم حيوان آزاري و جريحه دار كردن عفت عمومي به علت بستن دو قلاده سگ به پشت خودرو و كشاندن آنها به طرز فجيع به حبس تعزيري محكوم شد.
وي، در جريان بودن يك پرونده ديگر حيوان آزاري در دادگاه شهرستان هوراند هم گفت: بر اساس فيلمي كه از سوي اهالي منطقه به اداره حفاظت محيط زيست هوراند رسيده بود، چهار نفر به اتهام حيوان آزاري و كشتن يك قلاده روباه به دستگاه قضايي معرفي شدند.
قاسمي تشريح كرد: يك قلاده روباه ماده باردار در درون چاه يك ساختمان نيمه كاره افتاده بوده كه اين افراد به جاي نجات اين حيوان اقدام به آزار بي رحمانه و غير انساني اين روباه از طريق سنگ پراني به درون چاه، ضرب و شتم به وسيله چوب دستي و دست آخر به دار آويختن اين حيوان زبان بسته كرده و آن را كشتند.
وي گفت: پرونده اين افراد متخلف در دادگاه در جريان است و هنوز به مرحله صدور حكم نرسيده است.
مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي با تاكيد بر اينكه اين نهاد با هرگونه حيوان آزاري به شدت برخورد كرده و متخلفان را به دست قانون خواهد سپرد، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زيست محيطي مراتب را با شماره تلفن هاي 33343513و 1540 به اين اداره كل اطلاع دهند.
شهرستان هوراند در شمال استان آذربايجان شرقي واقع است.
3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها