۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 82953551
T T
۰ نفر
مطالبات اقتصادی با تسهیل در امر تولید محقق می شود

شهركرد- ایرنا- معاون وزیر جهادكشاورزی گفت: تسهیل در امر تولید و تسریع در اجرای طرح های كشاورزی كه می تواند در شرایط فعلی كشور مطالبات اقتصادی مردم را محقق كند از اولویت های این وزارتخانه است.

به گزارش ایرنا، علیرضا اورنگی روز سه شنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاكید این وزارتخانه همواره بر اصلاح ضوابط دست و پاگیر به ویژه در واگذاری اراضی است، زیرا كاغذ بازی های اداری فرآیند تولید را با وقفه مواجه كرده است.
وی ادامه داد: شرایط كشور ایجاب می كند تا در حوزه تولید و فعالیت های بخش كشاورزی در رفع دغدغه های اقتصادی واجتماعی مردم همت گمارد.
اورنگی، بهره گیری از روش های نوین الكترونیكی برای اصلاح فرآیندهای اداری را گام موثری در تسریع امور دانست و گفت: از آنجا كه جهادكشاورزی در رفع موانع و مشكلات و تسهیل امر تولید رسالت مهمی دارد، حساسیت ویژه ای به كار گرفته شده تا در روند امور خللی ایجاد نشود.
رئیس سازمان امور اراضی، بلاتكلیفی طرح های واگذاری اراضی در حریم شهرها و روستاها را از مهمترین معضلات این حوزه عنوان كرد و افزود: این معضل مردم را سرگردان كرده و می طلبد با تقویت همكاری های بین بخشی این معضل را از میان برداشت.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با تاكید بر تسهیل و تسریع در واگذاری طرح های كشاورزی اظهار داشت: مشكلاتی در حوزه سرمایه گذاری در حوزه كشاورزی وجود دارد كه اگر در این حوزه سخت گیری های موجود در واگذاری ها تعدیل شود، بسیاری از مشكلات برطرف می شود.
اقبال عباسی، كاغذ بازی های اداری را از موانع جدی جذب سرمایه گذار در استان برشمرد و ادامه داد: برنامه موثری برای جذب سرمایه گذار در مناطق كمتربرخوردار وجود ندارد و این امر می طلبد تا امتیازاتی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شود.
وی تصریح كرد: فرآیند واگذاری زمین به سرمایه گذاران در مناطق مختلف كشور یكسان است و این در حالی است كه باید برای مناطق كمتربرخودار تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، افتتاح 40 طرح كشاورزی، بهره برداری از ساختمان امور اراضی به مساحت یك هزار مترمربع، آغاز طرح اجرای 18 هزار هكتار عملیات یكپارچه سازی و اهدای نخستین اسناد ثبتی كاداستر اراضی كشاورزی استان از دیگر برنامه های سفر معاون وزیر جهادكشاورزی به چهارمحال و بختیاری است.
7363/6021
۰ نفر