۵ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۶
کد خبر: 82953521
T T
۰ نفر
2 نفر به جرم تخليه پسماند روي در زنجان دستگير شدند

زنجان – ايرنا – رئيس اداره محيط زيست شهرستان زنجان گفت: 2 نفر به جرم تخليه پسماند سرب و روي در منطقه كهناب اين شهرستان دستگير و به مراجع قضايي تحويل شدند.

علي آذري روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: كارشناسان اين اداره حين گشت و پايش مناطق متوجه حفاري با بيل مكانيكي و كمپرسي در منطقه كهناب و وجود پسماند سرب و روي مي شوند.
وي يادآور شد: پس از پيگيري مشخص مي شود كه 2 هزار و 500 تن پسماند از قبل در اين منطقه تخليه و با لايه اي از خاك پوشيده شده است كه كارشناسان موضوع را به اين اداره گزارش كردند و در نهايت 2 متخلف در اين زمينه دستگير شدند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: هنوز مقصر اصلي اين حادثه مشخص نيست و 2 فرد دستگير شده اعلام كرده اند قصد جابجا كردن پسماندهاي موجود به محل ديگري را داشته اند.
وي اضافه كرد: با اين وجود اين 2 فرد به ظاهر متخلف دستگير و به واحد حقوقي براي پيگيري معرفي و در اين ز مينه عليه آنان اعلام جرم شده است.
آذري ادامه داد: به حكم دادستاني اين اداره كل به يكي از شركت ها مجوز داده بود تا پسماندهاي سرب و روي تخليه شده در رودخانه فصلي ذاكر را به يك واحد صنعتي در شهرك صنعتي روي تحويل دهد.
رئيس اداره محيط زيست شهرستان زنجان گفت: اين واحد صنعتي هم پس از فرآوري مجدد، پسماند نهايي را به محل كنوني دپوي پسماندهاي سرب و روي شهرك تخصصي روي منتقل مي ساخت.
هم اكنون نزديك پنج ميليون تن در شهرك صنعتي تخصصي روي زنجان دپو شده و بر اساس آخرين تصميم گيري ها بنا شده است كه به محل جديد و دائمي دپوي اين پسماندها در منطقه مرصع شهرستان زنجان منتقل شود.
3001/8068

سرخط اخبار استان‌ها