معركه گرفتن برای قاتلی داعش وار تقویت ضدانقلاب است

تهران- ایرنا- رئیس قوه قضاییه گفت: ایجاد شبهه و صدور بیانیه وزارت خارجه آمریكا نسبت به اجرای حكم قصاص قاتلی كه داعش وار ماموران نیروی انتظامی را به شهادت رساند و معركه راه انداختن در این زمین، برای تقویت ضدانقلاب است.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی روز سه شنبه در همایش سراسری قوه قضاییه كه با حضور سران سه قوه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: آمریكا و ایادی او با توجه به قدرت منطقه ای ایران، در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند.
وی گفت: كار قاتلی كه داعش وار در خیابان پاسداران ماموران امنیت كشور را در منظر مردم به شهادت رساند، پنهانی نبود كه بخواهد شبهه ناك باشد؛ او خود، ورودش به صحنه جرم و اقدام خود را انكار نكرد.
لاریجانی افزود: با این همه، با طی همه مراحل دادرسی به صورت عادلانه و تایید رای در دیوان عالی كشور، قصاص به درخواست اولیای دم انجام شد و قصاص حق آنان بود؛ اما آمریكایی ها در این مساله قضایی چه معركه ای راه انداختند و وزارت خارجه آمریكا بیانیه می دهد كه دادرسی عادلانه نبوده است و قتل شبهه ناك است.
رئیس دستگاه قضایی خطاب به آمریكا گفت: شما چه كاره هستید در هزاران كیلومتر آن طرف تَر راجع به مسایل داخلی ما اظهارنظر می كنید؛ نه پرونده را دیدید نه در دادگاه بودید و نه اطلاعی دارید. این عمل جز برای تقویت ضد انقلاب نیست و عده ای در داخل با آنان همراهی می كنند.
آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: مسئولان در جمهوری اسلامی وظیفه بزرگ حفظ وحدت و انسجام در كشور را برعهده دارند؛ اختلاف سلیقه ها طبیعی است اما نباید این امر موجب مغفول ماندن مسایل اساسی و اصلی كشور شود.
‎وی با بیان اینكه مسایل اقتصادی و معیشتی مردم موضوعی مهم و مساله اول كشور است، ادامه داد: باید بدانیم كه دشمن امروز در فكر حمله نظامی نیست بلكه قصد رخنه از همین طریق را دارد و می خواهد وضعیت اقتصادی ما را برهم بزند.
‎آملی لاریجانی خاطرنشان كرد: همه مسئولان نظام باید به این موضوع فكر كنند و حواسشان به بهبود وضعیت اقتصادی كشور باشد؛ قوه قضاییه هم در این زمینه نقش اساسی دارد.

‎* قوه قضاییه از تامین امنیت اقتصادی بازار حمایت می كند
‎رئیس قوه قضاییه با بیان اینكه مؤلفه منطقی برای برهم ریختن بازار اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: وجود بالای هزار و 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم خود مشكلاتی را ایجاد می‌كند در حالی كه این عدد در گذشته تنها 700 هزار میلیارد تومان بود.
‎وی ادامه داد: با توجه به فضای روانی اقتصادی، دشمن تلاش می‌كند با جنگ روانی باعث برهم ریختگی اقتصادی شود و می خواهد وضع كشور را بهم بریزد.
‎رئیس قوه قضاییه گفت: روز گذشته و روزهای قبل از آن، عده ای قصد آشوب داشته و می خواستند بازار تهران را به تعطیلی بكشانند كه با تلاش نیروی انتظامی این مهم محقق نشد.
وی خطاب به كسانی كه اخلال در بازار اقتصادی را پیش گرفته اند، اظهار داشت: هرچند افزایش نقدینگی بی تاثیر نبوده است اما عده ای با سرمایه های كلانشان قصد برهم زدن ثبات اقتصادی را دارند.
آملی گفت: این افراد با ریختن پولشان در بازار و جمع كردن دلار و سكه می خواهند بازار را ملتهب كنند و نیروهای اطلاعاتی باید تلاش كنند تا آنها را شناسایی كنند.
وی افزود: این اقدامات خیانت به مردم و خیانت به نظام است و ما به هیچ عنوان كوتاه نمی آییم و با این افراد برخورد می كنیم و هشدار می دهیم كه این كار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی كشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی الارض باشد، اعدام برای آنها درنظرمی‌گیریم و هیچ كوتاهی هم در اجرای قانون نخواهیم داشت.
رئیس قوه قضاییه گفت: نیروهای امنیتی موظف هستند در اسرع وقت این افراد را معرفی كنند تا قوه قضاییه هم به جد با آنان برخورد كند و این افراد نمی توانند در آینده بگویند ما خبر نداشتیم و نمی دانستیم.
آملی لاریجانی اظهار داشت: به دولتی ها و غیردولتی ها و به همه هشدار می‌دهیم كه حواسشان جمع باشد؛ زیرا دستگاه قضایی حتما با مقصران و آنهایی كه دخیل بوده اند، برخورد جدی خواهد كرد و اینها نمی توانند در آینده بگویند كه ما قصدمان این نبود كه اخلال كنیم.
‎وی افزود: امروز همه می دانند كه هر اقدامی دارد به ضرر مردم تمام می شود و قطعا ما هم با اخلالگران برخورد جدی می‌كنیم.

* مجازات اخلالگران نظام اقتصادی اعدام است
آملی لاریجانی ضمن هشدار به اخلالگران نظام اقتصادی گفت: خوب گوش كنید، پنبه‌ها را از گوش بیرون بیاورید و چشمهایتان را باز كنید؛ این كار‌ها تحت قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی كشور مجازات‌های بسیار سنگینی دارد. در این قانون دیده شده است كه اگر این كار مصداق «افساد فی الارض» باشد، حكم اعدام دارد و اگر غیر از این باشد، تا 20 سال حبس دارد و تمام اموالی كه از این راه به دست می‌آید، مصادره می‌شود. ما در اجرای این قانون هیچ تردیدی نداریم.
وی ادامه داد: در این قانون تصریح شده كه دولتی‌ها و غیردولتی‌ها و كسانی كه به نحوی در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی كشور معاونت یا بعد از اطلاع سكوت كرده‌اند، تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند. اینها باید هوشیار باشند و حواسشان جمع باشد و نگویند ما اطلاعی از مجازات نداشتیم.
آملی لاریجانی گفت: درست است كه در قسمتی از قانونِ مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی كشور قصد ضربه زدن یا مقابله با نظام آمده است، ولی در آن تصریح شده افرادی كه از این نتیجه مطلع باشند نیز مشمول این امر می‌شوند؛ بنابراین اینها فردا نمی‌توانند عذر بیاورند كه ما قصدمان مقابله نبوده است؛ به آنها خواهیم گفت كه شما می‌دانستید و اطلاع داشتید.

* اخلالگران اقتصادی از جیب مردم عادی اختلاس می كنند
رئیس قوه قضاییه گفت: اگر كسی در بازار ارز اخلال ایجاد كرد، به تمام امنیت كشور اضرار رسانده است و امروز كسی نیست كه این مطلب را نداند. اینها از جیب مردم عادی اختلاس می‌كنند و هیچ نیاز واقعی پشت این موضوع نیست. به دلیل اینكه دولت محترم نیاز‌های اساسی كشور را دیده است و در طول این سه ماه بالای 10 میلیارد دلار اختصاص داده و آن را برای تهیه كالا‌های اساسی و ضروری هزینه كرده است.
آملی لاریجانی افزود: مگر مازاد از این، چه مقدار نیاز بوده است كه یك شبه می‌خوابند و فردا دلار به فلان مقدار گران می‌شود. مشخص است كه این نیاز واقعی نیست و تلاطمی است كه عده‌ای ایجاد می‌كنند. در بازار سكه نیز همینطور است. البته به نظر بنده بی‌تدبیری‌هایی در آنجا صورت گرفت و نباید از اول اعلام می‌كردند هر كسی هر میزان سكه می‌خواهد ببرد؛ بلكه باید حد می‌گذاشتند. در هر حال بعد از این مسائل امروز اگر هر كسی بخواهد به این شیوه عمل كند، قوه قضاییه با اقتدار ورود خواهد كرد و اعمال مجازات می‌كند.
رئیس قوه قضاییه گفت: نكته مهم این است كه افساد فی الارض در ماده 286 قانون مجازات اسلامی تبیین شده و هر كسی به طور گسترده مرتكب جنایت علیه تمامیت جسمی افراد، جرایم علیه امنیت داخلی یا خارجی و اخلال در نظام اقتصادی كشور شود، مجازات آن تعریف شده است؛ بنابراین اگر فردا 5 نفر، 50 نفر یا بیشتر احضار شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند، عده‌ای عذر نیاورند كه ما نمی‌دانستیم افساد فی الارض است.
وی توضیح داد: افساد فی الارض در قانون تبیین شده است و اگر اخلال در نظام اقتصادی كشور گسترده باشد، مصداق افساد است و آنهایی كه فكر می‌كنند خیلی سرمایه دارند و می‌توانند امشب بخوابند و فردا بازار سكه و دلار و ارز را متلاطم كنند، حواسشان را جمع كنند و بدانند كه سرو كارشان با قانون است و خودشان می‌دانند كه نتیجه چه خواهد شد.
آملی لاریجانی ادامه داد: سخن دوم من با كسانی است كه با تلاش و مسئولیت در حیطه تولید (بخش صنعتی، كشاورزی و خدمات) كار و جهاد می‌كنند. امروز در درون كشور اداره كردن كارخانه‌ها و كارگران یك كار جهادی است. ما می‌دانیم كه سود بادآورده‌ای در این كارخانه‌ها وجود ندارد و تامین مایحتاج و گرداندن این چرخ كار آسانی نیست؛ بنابراین ضمن قدردانی از تلاش‌های آنها معتقدیم امروز یك اجماع نظر و عملی برای حمایت از تولید داخلی پدید آمده است.
آملی لاریجانی افزود: با دستورات رهبر معظم انقلاب و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمایت از سرمایه گذاران و تولید كنندگان (تولید داخلی) از «اوجبِ واجبات» است و قوه قضاییه در كنار قوای دیگر حمایت از سرمایه گذاران را مسئولیت خود می‌داند. سود بردن در جامعه اسلامی اشكالی ندارد اما این سود باید متعارف باشد؛ بنابراین حمایت از سرمایه گذارانی كه می‌خواهند به نحو صحیح سود ببرند، اهمیت دارد و قوه قضاییه با تمام امكانات در خدمت این افراد است و ما مطمئن هستیم امروز تولید در كشور نیاز به حمایت دارد.
رئیس قوه قضاییه خاطر نشان كرد: بنده در جلسات با روسای كل دادگستری‌ها و در مجلس عرض كرده‌ام كه قوه قضاییه و روسای كل دادگستری‌ها در استان‌ها وظیفه دارند در كنار امور دیگر، معاونتی برای كمك كردن به كسانی كه در امر تولید دچار مشكل شده‌اند و گره‌هایی در انجام وظایف تولیدی خود دارند، داشته باشند. باید نگاه خاصی به این موارد داشت. این افراد در صف اول جهاد اقتصادی هستند.

* به كارگری كه 6 ماه حقوق نگرفته باید توجه شود
وی با تاكید بر اینكه باید از كارگران حمایت كرد، گفت: امروز پاره‌ای مشكلات در كشور و كارخانه‌ها وجود دارد. درست نیست كه اگر كارگران در یك گوشه اعتراضی كردند، فورا شكایت و بگیر و ببند شود. یك كارگری كه 6 ماه حقوق دریافت نكرده است، باید به او توجه داشت.
آملی لاریجانی افزود: از روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های مراكز استان‌ها اكیدا می‌خواهم كه با استاندار‌ها همكاری كنند و استاندار‌ها هم فعال شوند و این عزیزان آنها را به فعالیت ترغیب كنند. همچنین به مناطق سركشی كنند و مشكلات را در حدی كه مقدور است، برطرف كنند. تاكید مؤكد بنده این است كه بدانند ما از دست‌اندركاران تولید داخلی حمایت می‌كنیم.
وی با بیان اینكه مخاطب سخن سوم بنده، عموم مردم هستند، اظهار داشت: مردم ما بصیر و هوشیارند و در تمام صحنه‌ها آن مولفه‌ای كه مشكل كشور را حل كرده، حضور مردم در صحنه بوده است. امروز دشمن از طریق جنگ اقتصادی می‌خواهد به میدان بیاید؛ البته به میدان آمده و شروع كرده است و هر روز یك عملیات روانی جدید دارد.
آملی لاریجانی ادامه داد: دشمن می گوید از فلان تاریخ محدودیت‌های بانكی ایجاد می‌كنیم یا از چندم آبان تحریم‌های دیگر انجام می‌شود. در پاسخ باید گفت، به جهنم كه می‌خواهید این تحریم‌ها را انجام دهید. كشور ما مردمی دارد كه حاضر نیستند استقلال خود را پای وعده‌های پوچ شما بگذارند. مگر برجام یك امتحان بزرگ برای این كشور نبود.
رئیس قوه قضاییه بیان كرد: مردم ما حاضر نیستند كه استقلال و عزت خود را پای این مسائل بریزند. امكانات درون كشور كاملا مهم و تاثیرگذار است و كشوری غنی، پهناور و با یك موقعیت استراتژیك داریم و اینطور نیست كه رزق الهی در دست «ترامپ خبیث» باشد.
اجتمام**٧٣٢٩*1834
۰ نفر