۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۵
کد خبر: 82952633
T T
۰ نفر
روستاهاي كشور به سامانه جامع بنياد مسكن دسترسي دارند

قزوين-ايرنا-مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بنياد مسكن انقلاب اسلامي كشور گفت: در راستاي تحقق دولت الكترونيك، از اين پس همه روستاييان كشور مي توانند كارهاي مربوط به ساخت و ساز خود را از طريق سامانه جامع پيگيري كرده و ديگر نيازي به حضور آنان در شعب بنياد مسكن نيست.

يوسف نعيمي روز دوشنبه و در حاشيه برگزاري كارگاه آموزشي بازآموزي بخش هاي جديد و توسعه سامانه جامع در قزوين به خبرنگار ايرنا گفت: فعاليت بيناد مسكن از ديرباز در حوزه توسعه و عمران روستاها و نيز بازسازي و بهسازي ناشي از وقوع حوادث غيرمترقبه اين مناطق بوده است.
وي ادامه داد: با توجه به محدوديت هاي زيرساختي روستاها از گذشته هاي دور، پرداختن به رفع اين معضل همواره مورد توجه دولت ها بوده كه در قالب طرح تكريم و اجراي دولت الكترونيك جهت تسهيل در تردد روستاييان به مراكز اجرايي شده و بنياد مسكن نيز در اين راستا با استفاده از ابزارهاي فني و بهره مندي از فناوري هاي اطلاعاتي، همسو با دولت در اين راه گام هاي اساسي برداشته است.
وي با اشاره به اينكه بنياد مسكن در راستاي مديريت جامعه مورد نياز، سامانه هاي مختلفي را در سال هاي گذشته طراحي و اجرا كرده، گفت: با استقرار سيستم ها، رفع نواقص موجود و توسعه هاي لازم، با توجه به زيرساخت ساير دستگاه ها مانند ارتباطات، سامانه جامع را به صورت يكپارچه و آنلاين در دسترس عموم قرار داديم.
به گفته وي، سامانه جديد، همه نيازهاي روستاييان و شهروندان شهرهاي زير 25 هزار نفر را در حوزه ساخت و ساز جهت جلوگيري از رفت و آمد به شعب بنياد در سراسر كشور را برطرف مي سازد.
نعيمي اضافه كرد: سامانه طرح جامع هم اكنون داراي 63 هزار كاربر در 420 شعبه اين نهاد در سراسر كشور بوده كه حدود 2 هزار كاربر آن مربوط به عوامل اجرايي بنياد مسكن در 31 استان است.
مديركل فناوري اطلاعات و ارتباطات بنياد مسكن كشور يادآور شد: 17 هزار ناظر در 9 هزار دفتر فني روستايي با اين نهاد در زمينه ساخت و ساز و طراحي همكاري داشته و فعاليت روزانه آنها نيز در اين سامانه مورد رصد قرار مي گيرد.
وي در پايان قزوين را يكي از استان هاي پايلوت در راستاي اجراي اين سامانه دانست و گفت: خوشبختانه فعاليت هاي انجام شده در اين استان قابل توجه بوده كه با رونمايي از پرداخت هاي الكترونيكي در كارگاه آموزشي امروز، بخش مالي اين نهاد مي تواند از اين پس با دقت و سرعت بيشتري عمليات پردازش پرونده هاي مالي متقاضيان را مورد پيگيري قرار دهد.
استان قزوين داراي 842 روستا و 90 هزار واحد روستايي بوده كه از اين تعداد تاكنون حدود 45هزار واحد مقاوم سازي شده است.
8054

سرخط اخبار استان‌ها