۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۰۹
کد خبر: 82952480
T T
۰ نفر
20 ميليون ابلاغ الكترونيكي قضائي صادر شد

تهران - ايرنا - رييس مركز آمار و فناوري هاي اطلاعات قوه قضائيه گفت: سال گذشته بيش از 20 ميليون ابلاغ الكترونيكي صادر و تمام آنها به صورت پيامك به متقاضيان ارسال شد.

حجت الاسلام حميد شهرياري روز دوشنبه در حاشيه رونمايي از سامانه خدمات الكترونيك قضايي در سالن غدير ديوان عدالت اداري در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته 200 ميليون پيامك به مردم و ذينفعان پرونده ها ارسال شد كه تمامي اين پيامك ها روي شماره همراه ثبت نام كنندگان دادخواست فرستاده شده است.
وي افزود: درحال حاضر خدمات قضائي روي سامانه ابلاغ راه اندازي شده است و اطلاعات مربوط به ابلاغ از طريق سامانه پيامكي اطلاع رساني مي شود كه اميدواريم در آينده طرح الكترونيكي شدن ثبت دادخواست هاي ديوان عدالت اداري از طريق پيامك نيز انجام شود.

** پابندهاي الكترونيكي به هزار عدد مي رسد
شهرياري با اشاره به اجراي طرح پابند الكترونيكي در برخي از استان ها گفت: از سوي رياست سازمان زندان ها به تمامي مراكز استاني ابلاغ شده است تا افرادي كه مشمول قوانين پابند الكترونيكي هستند بتوانند از اين امكان استفاده كنند و قبلا اين طرح در سه استان اجرا شده بود.
وي افزود: تاكنون در 50 مورد به جاي اعزام محكومان به زندان اين امكان فراهم شده است تا مراحل حبس خود را در منزل بگذرانند.
اين مقام مسئول در قوه قضاييه خاطرنشان كرد: شمار پابند هاي ياد شده تا پايان سال به هزار مورد خواهد رسيد كه اين مساله به ابلاغ آئين نامه مربوطه و اعلام آمادگي مراكز استان ها بستگي دارد.

** هنوز بودجه سه سال گذشته را دريافت نكرده ايم
شهرياري، تقويت زيرساخت هاي دستگاه قضائي را منوط به تامين بودجه هاي اين قوه دانست و گفت: مشكلاتي از ناحيه تامين بودجه سه سال گذشته دستگاه قضائي وجود دارد كه به عنوان مثال تا پايان سال 96 نتوانستيم بودجه تملك دارائي قوه قضائيه را از دولت دريافت كنيم و اميدواريم در سال 97 اين موضوع رخ دهد.
رئيس مركز آمار و فناوري هاي اطلاعات قوه قضائيه از مسئولان بودجه كشور در قوه مجريه و مقننه خواست تا به صورت جدي به زيرساخت هاي دستگاه قضائي توجه داشته باشند. چون مردم خدمات قضائي خود را از اين طريق دريافت مي كنند.
اجتمام**1003** 1776
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه