۴ تیر ۱۳۹۷، ۱:۰۸
کد خبر: 82951832
T T
۰ نفر
مردم تركيه در پي اعلام پيروزي اردوغان به خيابان ها ريختند

آنكارا- ايرنا- مردم تركيه در پي اعلام غيررسمي نتايج انتخابات و پيروزي رجب طيب اردوغان در انتخابات رياست جمهوري و حزب و ائتلاف منتسب به او، به خيابان ها ريخته و شادماني كردند.

به گزارش شامگاه يكشنبه ايرنا، مردم شهرهاي آنكارا و استانبول با حضور در خيابان ها و با تجمع در برخي ميادين به شادي پرداختند و كاروان خودرويي در خيابان هاي شهرهاي مختلف تركيه به راه افتاد.
هنوز نتايج انتخابات تركيه اعلام نشده است ولي اردوغان خود و ائتلاف موسوم به جمهور را برنده اين انتخابات اعلام كرده است.
هواداران حزب حاكم عدالت و توسعه تركيه با اعلام نتايج اوليه انتخابات رياست جمهوري و بيست و هفتمين دوره انتخابات پارلماني مقابل ساختمان مركزي حزب عدالت و توسعه در آنكارا و استانبول به جشن و شادي پرداختند.
به گزارش ايرنا، انتخابات همزمان رياست جمهوري با حضور 6 نامزد و مجلس تركيه با حضور هشت حزب در روز سوم تيرماه و با مشاركت گسترده نزديك 90 درصدي مردم تركيه برگزار شد.
بر اساس نتايج اوليه انتخابات رياست جمهوري تركيه كه تاكنون حدود 90 درصد صندوق هاي راي شمارش شده، رجب طيب اردوغان با كسب حدود 54 درصد آرا، پيروز انتخابات رياست جمهوري تركيه است.
محرم اينجه نامزد حزب جمهوري خواه خلق و نزديك ترين رقيب اردوغان نيز حدود 30 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
ائتلاف جمهور متشكل از حزب عدالت و توسعه به رهبري اردوغان و حزب حركت ملي به رهبري دولت باغچه لي نيز در انتخابات پارلماني بيش از 56 درصد آرا را كسب كرده است.
حزب جمهوري خواه خلق تركيه، حزب سعادت و حزب نيك نيز با ائتلاف ملت در انتخابات پارلماني كشور حدود 33 درصد آرا را كسب كرده اند و حزب دموكراتيك خلق ها نيز 10.75 درصد آرا را به دست آورده است.
خاورم/1905

سرخط اخبار جهان