۳ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۱
کد خبر: 82951793
T T
۰ نفر
پایان كار تیم ایران با كسب 2 مدال طلا، 2 نقره و یك برنز

تهران- ایرنا- تیم منتخب كشتی فرنگی ایران به 2 مدال طلا، 2 نقره و یك برنز رقابت های كشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان دست یافت.

به گزارش ایرنا از فدراسیون كشتی، رقابت های بین المللی كشتی فرنگی جایزه بزرگ مجارستان كه جزء سیستم رنكینگ اتحادیه جهانی نیز محسوب می شود، روزهای 2 و 3 تیرماه در شهر گیور مجارستان برگزار شد و در پایان تیم 8 نفره ایران توسط محسن حاجی پور و یوسف قادریان در اوزان 63 و 82 كیلوگرم به مدال طلا، محمدرضا گرایی و مهدی فلاح در اوزان 67 و 87 كیلوگرم به مدال نقره و علی ارسلان در وزن 72 كیلوگرم به مدال برنز رسید.
نتایج نمایندگان كشورمان در روز دوم این رقابت ها:
در وزن 60 كیلوگرم ، محمد فقیری در دور اول با نتیجه 8 بر صفر كوواچس از مجارستان را شكست داد وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 3 مغلوب والیهان از چین شد در همین وزن رضا عباسی در دور نخست با نتیجه 6 بر 2 تیشوف از قرقیزستان را شكست داد اما در دور بعد مقابل تائو از چین مغلوب شد. در این وزن دو كشتی گیر چینی به دیدار نیمه نهایی راه یافتند كه حریف محمد فقیری به دیدار فینال راه یافت و فقیری نیز در گروه بازنده ها با شكست پتروویچ صربستانی راهی دیدار رده بندی شد اما در این دیدار مقابل تائو از چین با نتیجه 10 بر صفر شكست خورد و پنجم شد. عباسی نیز با توجه به شكست دیگر حریف چینی از دور رقابت ها كنار رفت.

در وزن 67 كیلوگرم محمدرضا گرایی در دور اول با نتیجه 10 بر 9 از سد آلمات كبیسبایف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان گذشت وی در دور بعد نیز حامد تاب دیگر نماینده كشورمان را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 13 بر 7 آمیزیف از قزاقستان را مغلوب كرد و راهی دیدار فینال شد اما در این دیدار مقابل شرماخانبه از قزاقستان با نتیجه 6 بر 3 شكست خورد و به مدال نقره رسید. حامد تاب نیز به گروه بازنده ها رفت اما در این گروه مقابل كبیسبایف شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.

در وزن 87 كیلوگرم ، مهدی فلاح در دور اول با نتیجه 3 بر صفر مقابل زیلواسی از مجارستان به پیروزی رسید وی در دور بعد نیز با نتیجه 3 بر یك عظمت كاستوبایف از قزاقستان را مغلوب كرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فلاح در این مرحله نیز در حالی كه با نتیجه 3 بر صفر از موتسوگولوف نماینده كشور قزاقستان پیش بود با توجه به مصدومیت این كشتی گیر برنده مبارزه شد و به دیدار فینال راه یافت. فلاح در این دیدار با نتیجه 3 بر یك مغلوب ویكتور لورینچ دارنده مدال برنز جهان و قهرمان اروپا از كشور مجارستان شد و صاحب مدال نقره شد.

نتایج كشتی گیران كشورمان در روز نخست این مسابقات:

در وزن 63 كیلوگرم، محسن حاجی پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم تاماس از صربستان را مغلوب كرد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل وانچا از كشور مجارستان به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال با نتیجه 3 بر 2 حسین محمد از كشور مصر را مغلوب كرد و به مدال طلا دست یافت.
در وزن 72 كیلوگرم علی ارسلان پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل فریتچ از مجارستان به برتری رسید اما در دیدار نیمه نهایی مقابل اتلینگر از كرواسی مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 14 بر 3 ژانگ از چین را شكست داد و به مدال برنز رسید.
در وزن 82 كیلوگرم یوسف قادریان در دور اول پولیوادوف از قزاقستان را شكست داد وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل عزیزبیكوف از قرقیزستان به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. قادریان در دیدار فینال پیتر باكسی (قهرمان جهان 2014) از كشور مجارستان است را با نتیجه 6 بر 3 از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.
ورزشی **9118**
۰ نفر