۳ تیر ۱۳۹۷، ۲۰:۴۰
کد خبر: 82951734
T T
۰ نفر

تهران- ایرنا- هیات وزیران در جلسه عصر امروز( یكشنبه) به ریاست رئیس جمهوری با اختصاص مبلغ هشت هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار برای رفع تنش آب شرب در مناطق بحرانی كشور موافقت كرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دولت این تصمیم را با توجه به دستور رئیس جمهوری مبنی بر تخصیص منابع اعتباری برای تامین آب شرب اضطراری، ارتقای كیفیت و كمك به طرح‌های تامین آب پایدار شهرها و روستاهای كشور اتخاذ كرد.
همچنین در جلسه امروز، دولت با توجه به لزوم تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید به موقع محصولات كشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان احتمالی تولیدكنندگان این بخش، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تضمینی و توافقی محصولات كشاورزی اختصاص داد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز موظف شد برای تامین به موقع نقدینگی، مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به عنوان تنخواه از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1397 كل كشور در اختیار سازمان مركزی تعاون روستایی ایران قرار دهد.
هیات وزیران در راستای تكلیف خودروسازان نسبت به واردات قطعات و تولید خودروهای سنگین برای اجرای طرح جایگزینی و نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل تجاری درون و برون شهری، مصوب كرد شركت‌های خودروساز و متقاضیان دارای خودروی فرسوده مشمول این طرح از رعایت برخی شروط و تعهدات ناظر به دریافت تسهیلات در طرح مذكور مستثنی شوند.
همچنین دولت با تغییر برنامه زمانی اعمال حداقل حدود مجاز آلایندگی موتورسیكلت‌های بنزینی موافقت كرد.
بر این اساس، حدود مجاز آلایندگی موتورسیكلت برای سال 1397 بنزین یورو 3 و برای سال 1398 بنزین یورو 4 و از سال 1400 به بعد مطابق استاندارد روز اتحادیه اروپا خواهد بود.
سیام**1751** 2023
۰ نفر