۳ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 82951308
T T
۰ نفر
تردد اتوبوس هاي دودزا از اول مهر در پايتخت ممنوع است

تهران- ايرنا- معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با ابلاغ بخشنامه‌اي اعلام كرد: تردد تمامي اتوبوس‌هاي دودزا و فاقد معاينه فني معتبر در پايتخت از اول مهرماه امسال ممنوع است.

به گزارش روز يكشنبه روابط عمومي اين معاونت، محسن پورسيدآقايي در اين بخشنامه با اشاره به نقش اتوبوس‌هاي شركت واحد در توليد ذرات معلق، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني را موظف كرد تمامي اتوبوس‌هاي عمومي و خصوصي وابسته به اين شركت به صورت ضربتي مورد بازديد و معاينه فني قرارگيرند و از ابتداي مهرماه 1397 از تردد همه اتوبوس‌هاي فاقد معاينه فني معتبر جلوگيري شود.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين در اين ابلاغيه شركت واحد اتوبوسراني را موظف كرده است در صورت مشاهده هر نوع اتوبوس دودزا، شركت خصوصي مربوطه شديد جريمه و در صورت تكرار، مجوز آن شركت لغو شود.
پورسيدآقايي همچنين به مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران ماموريت داده است كه «حداقل 10درصد از ناوگان شركت‌هاي خصوصي و 50 درصد اتوبوس‌هاي بي‌آرتي (تندرو) تا مهرماه به فيلتر دوده مجهز شوند.»
براساس بخشنامه معاون شهردار تهران، اتوبوس‌هاي مورد استفاده در سرويس ادارات وكارخانجات نيز بايد در همين برهه زماني ساماندهي و با همكاري پليس راهور از تردد اين دسته از خودروهاي دودزا جلوگيري شود.
براساس اين گزارش معاون شهرداري تهران با پيگيري ابلاغ بخشنامه از طريق استانداري و شوراي تأمين استان، از تمامي شركت‌ها، كارخانجات و ادارات خواسته از عقد قرارداد يا استفاده اماني از اتوبوس‌هاي فاقد معاينه فني از اول مهرماه اكيدا خودداري كنند و هشدار داده است كه در صورت مشاهده تخلف، ضمن اعمال قانون، مراتب به وزارتخانه‌هاي مسئول اعلام مي‌شود.
فعاليت اتوبوس ها در كنار مترو و تاكسي يكي از بخش هاي مهم حمل و نقل عمومي پايتخت به شمار مي رود كه حجم قابل توجهي از مسافرت هاي شهري اين كلانشهر از طريق آنها در قالب اتوبوس هاي خصوصي و نيز اتوبوس هاي تندرو(بي.آر.تي) انجام مي شود.
براساس گزارش ها افزون بر 6هزار اتوبوس در پايتخت فعاليت دارد كه افزون بر نيمي از آنها فرسوده قلمداد مي شوند.
تهرام/9343/ 1008
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه