۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 82950566
T T
۰ نفر
تروريست هاي منطقه اللجاه درشمال درعا خواستار مصالحه شدند

دمشق- ايرنا- تروريست هاي منطقه اللجاه در استان درعا روز شنبه تنها چند ساعت پس از آغاز عمليات ارتش سوريه براي پاكسازي در اين مناطق خواستار مصالحه شدند.

به گزارش ايرنا، گروه ماموريت ويژه ارتش سوريه در استان درعا امروز در فضاي مجازي(فيسبوك) اعلام كرد كه گروه هاي مسلح تروريستي با تحويل سلاح با شروط ارتش در منطقه اللجاه موافقت كرده اند.
اين اقدام تروريست ها پس از پيشروي يگان هاي ارتش سوريه در منطقه اللجاه و تسلط بر شهرك هاي ديرداما و البستان صورت گرفت.
يك گروه بزرگ از عناصر مسلح مخالف دولت در جنوب استان درعا نيز روز گذشته با واگذاري دو شهرك تحت كنترل خود به ارتش، به روند آشتي ملي سوريه پيوستند.
پس از مذاكرات صورت گرفته ميان نمايندگان اين مركز و مقام هاي سوري با عناصر مسلح گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه در جنوب استان درعا، توافق شد تا كنترل شهرك هاي داما، الشياح و بخشي از روستاي جدل كه پيش تر تحت كنترل گروه موسوم به تيپ العمري بود به ارتش سوربه واگذار شود.
ارتش سوريه روز گذشته عملياتي را به صورت مقدماتي از سه محور 'البستان'، 'پدافند هوايي' (حران) و 'صما الهنيدات' عليه تروريست ها در شرق استان درعا آغاز كرد.
ارتش در اين عمليات مقدماتي براي شكستن خطوط دفاعي اوليه تروريست ها از موشك‌انداز و توپخانه استفاده مي‌ كند.
عمليات بزرگ ارتش سوريه در روزهاي آينده به صورت گسترده عليه مواضع تروريست ها در استان درعا آغاز مي شود.
بالگردهاي ارتش نيز در چند روز گذشته با ريختن اطلاعيه هايي بر روستاها و شهرك هاي تحت تسلط تروريست ها از آن ها خواست پيش از آغاز عمليات نظامي گسترده ارتش به آشتي ملي بپيوندند.
نيروهاي ويژه ارتش سوريه چهار روز قبل به فرماندهي سرتيپ 'سهيل حسن' با 50 تانك و 30 توپ هويتزر152 ميليمتري به سمت جنوب استان درعا حركت كرده اند.
پس از آزاد سازي مناطق اشغالي غوطه شرقي و غوطه غربي در استان 'ريف دمشق'، هم اكنون همه نگاه ها متوجه استان درعا شده كه در جنوب سوريه در مجاورت مرز اردن و بلندي هاي جولان اشغالي قرار دارد.
ارتش سوريه در صدد تسلط يافتن بر مرزهاي اين كشور با اردن است و اين نبرد همچنين بي هيچ شك و ترديدي به تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي ايجاد منطقه بي طرف در جنوب اين كشور پايان خواهد داد.
براساس برخي آمارها بيش از 360 هزار تروريست از 93 كشور جهان در بيش از 100 گروه تروريستي در جريان بحران سوريه حضور دارند، اما نتوانسته اند تاكنون به اهداف مورد نظر حاميان خود برسند.
اين گروههاي تروريستي از كشورهاي مختلفي از جمله عربستان، امارات و آمريكا تامين مالي و نظامي مي شوند. در عين حال به دليل اختلافات اهداف اين كشورها در سوريه، گروههاي تروريستي در اكثر مواقع با يكديگر درگير و غيرنظاميان را مورد هدف قرار مي دهند.
شبد**8005*9122

سرخط اخبار جهان