۱ تیر ۱۳۹۷، ۷:۰۳
کد خبر: 82949219
T T
۰ نفر

نشست صلیب سرخ دو كره آغاز شد

۱ تیر ۱۳۹۷، ۷:۰۳
کد خبر: 82949219
نشست صلیب سرخ دو كره آغاز شد

پكن - ایرنا - نشست دو جانبه صلیب سرخ دو كره با محوریت «برنامه‌ریزی جهت دیدار مجدد خانواده‌های جدا شده بر اثر جنگ كره» صبح امروز جمعه در هتل كومگانگ واقع در ساحل شرقی كره شمالی آغاز شد.

به گزارش ایرنا هیات 4 نفره كره شمالی با ریاست 'پارك كیونگ سیو' رییس كمیته صلیب سرخ كره جنوبی و هیات سه نفره كره شمالی هم با ریاست 'پارك یونگ ایل' رییس كمیته صلح این كشور در این دور از مذاكرات شركت دارند.
'پارك كیونگ سیو' رییس صلیب سرخ كره جنوبی در كنفرانس خبری پیش از ترك كره جنوبی اظهار كرد در جریان برگزاری این نشست، درباره مسائل بشردوستانه از جمله دیدار مجدد خانواده‌ها و احتمالا مساله شش تبعه كره جنوبی كه در كره شمالی بازداشت هستند، مذاكره خواهد شد.
دو كره آخرین رویداد مربوط به دیدار مجدد خانواده‌ها را در سال 2015 میلادی برگزار كردند.
طبق آخرین آمار دولت كره جنوبی شماره خانواده های جدا شده بر اثر جنگ دو كره 132 هزار نفر بودند كه اكنون فقط 57 هزار نفر آنها زنده هستند و 86 درصد این افراد هم بالای 70 سال سن دارند.
بر اساس آماری كه كره جنوبی در سال 2016 میلادی از خانواده های جدا شده كسب كرده است 74 درصد آنها نمی دانند اكنون چند نفر از خانواده هایشان زنده هستند و سایر اعضای خانواده هایشان در كجا زندگی می كنند.
یكی دیگر از موضوعاتی كه قرار است در نشست امروز دو كره بررسی شود رسیدگی به وضعیت 12 زن كره شمالی است كه در رستورانی در چین كار می كردند و با تشویق سازمان های اطلاعاتی كره جنوبی به این كشور فرار كرده و پناهنده شدند.
نشست سران دو كره روز 7 اردیبهشت امسال در روستای مرزی پانمونجوم با حضور رهبران دو كشور برگزار شد از آن زمان به بعد تا كنون هیات هایی از دو كره در رده های مختلف چندین نوبت با یكدیگر دیدار و گفت و گو كرده اند.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان