۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۱۱
کد خبر: 82947442
T T
۰ نفر
برخی سران عرب 'اسرائیل' را از برادران خود بهتر می دانند

تهران- ایرنا- روزنامه 'القدس العربی' با اشاره به سفر یك هیات صهیونیستی به بحرین طی چند روز آتی، نوشت، چه بلایی بر سر برخی سران عرب آمده است كه اسرائیلی ها را بهتر از برادران عربی می دانند و سفر هیات های اسرائیلی به كشورهایشان به مراتب ساده تر از هیات های عربی از جمله قطر است.

القدس العربی چاپ لندن روز چهارشنبه افزود: یك هیات جدید اسرائیلی طی چند روز آتی وارد بحرین خواهد شد تا حلقه جدیدی از عادی سازی روابط میان كشورهای عربی با رژیم صهونیستی آن هم به طور مجانی، شكل بگیرد. در چنین شرایطی، برخی طرف های عربی از جمله تشكیلات خودگردان فلسطین به سبب مخالفتش با طرح موسوم به 'معامله قرن' در انزوای اعلام نشده به سر می برند و مسئله فلسطین به عنوان یك مسئله قومیتی، حمایت سران عربی را از دست داده است.
این هیات صهیونیستی كه در روز یكشنبه آتی وارد بحرین می شود، قرار است در اجلاس كمیته میراث جهانی وابسته به یونسكو شركت كند. اما موضوع عجیب این است كه روزنامه 'اخبار الخلیج'، یك روزنامه رسمی و حكومتی بحرین به نقل از یك مسئول رسمی در این كشور، خبر مشاركت صهیونیست ها در این اجلاس را اعلام كرده است.

**حضور اسرائیلی ها در منامه آسان تر از قطری هاست

عجیب تر آن كه، مسئول دولتی بحرین كه صراحتا سفر هیات اسرائیلی را به منامه پایتخت اعلام كرده است، هیچ اطلاعی درباره حضور یا عدم حضور هیات قطری در این اجلاس ندارد. یعنی، كار به جایی رسیده است كه اطمینان یافتن از مشاركت صهیونیست ها، ساده تر و روشن تر از دانستن حضور یا عدم حضور هیات قطری است و در نتیجه سفر هیات های صهیونیستی به برخی از كشورهای عربی به مراتب ساده تر از سفر قطری ها در حال انجام است.

**آیا صهیونیست ها از قطری ها بهترند؟!

در ادامه مطلب آمده است: جهان عرب شاهد روی آوردن بی سابقه برخی سران خود به سوی اسرائیلی ها است و بسیاری از نظام های عربی در تلاش هستند مردم خود را مجاب كننند 'اسرائیل' از برخی برداران عرب آنها بهتر است. در جهان عرب كشورهایی را می بینیم كه میزبان هیات های صهیونیستی می شوند، در حالی مرزها و فرودگاه های خود را به روی هیات های عربی و برادر خود بسته اند. همینطور برخی از كشورهای عربی در فیفا علیه مغرب و به نفع آمریكا رای می دهند. برخی از نظام های عربی با صرف هزینه های كلان از طرح های ویرانگر در داخل و خارج جهان عربی حمایت می كنند. عرب ها و سران آنها چگونه می اندیشند؟ با كدام عقل و منطق به مبارزه با برادران خود برخاسته اند؟

** انتشار خبر مشاركت تل آویو در نشست منامه در روزنامه رسمی بحرین

القدس العربی نوشت: در خصوص هیات اسرائیلی كه قرار است وارد بحرین شود، باید این پرسش را مطرح كرد: چرا مقامات رسمی بحرین از روی عمد و از طریق روزنامه رسمی خود مشاركت این هیات در نشست منامه را اعلام كردند؟ آیا مردم بحرین از این سفر خوشحال خواهند شد؟ یا با گل به استقبال این هیات خواهند رفت؟ بدون شك این گونه نخواهد بود. پاسخ این پرسش ساده است. نظام هایی كه روابط سری با رژیم صهیونیستی داشتند، اكنون در تلاش برای علنی كردن آن هستند. از روی عمد این گونه اخبار را منتشر می كنند تا برقراری روابط میان دو طرف به امری عادی و علنی تبدیل شود.

**منطقه در مسیر رسیدن به یك تركیب جدید است

دومین سوال این كه، چرا مقامات عربی می كوشند روابط سری خود با 'اسرائیل' را علنی كنند؟ تا وقتی كه منافع آنها و اسرائیلی ها تامین می شود، چه نیازی به این كار هست؟ در پاسخ باید گفت: منطقه در مسیر رسیدن به یك تركیب و شكل جدید است و نگرانی ما این است كه تركیب جدید، مقدمه ای برای وادار كردن فلسطینی ها برای تسویه حساب های جدیدی باشد كه در تضاد با اصول و مبانی آنها است.
القدس العربی افزود: خلاصه آن كه، سخن گفتن از سفر یك هیات رسمی رژیم صهیونیستی به یك پایتخت عربی آن هم به طور علنی، نمی تواند تنها یك موضوع ساده و ظاهری باشد. ما در برابر واقعیت عربی و منطقه ای جدیدی قرار داریم كه با برگزاری مناسباتی مانند اجلاس كمیته میراث جهانی یا دیگر مناسبت هایی از این دست كه مطلقا اهمیتی برای ما ندارند به تدریج در حال شگل گیری است. آنچه برای ما مهم است هجوم تل آویو به كشورهای عربی برای عادی سازی روابط و علنی كردن مناسبات سری اش با آنها است.
خاورم**9329** 1049
۰ نفر