۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82946694
T T
۰ نفر
چين: سفر رهبر كره شمالي باعث تقويت روابط استراتژيك مي شود

پكن - ايرنا - سخنگوي وزارت امور خارجه چين اظهار اميدواري كرد سفر 'كيم جونگ اون' رهبر كره شمالي به اين كشور باعث توسعه «روابط استراتژيك» ميان دو كشور و «تقويت صلح و ثبات منطقه» شود.

به گزارش ايرنا 'گنگ شوانگ' امروز سه شنبه در كنفرانس خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پكن اظهار كرد «سفر كيم به چين دو روزه و تا فردا چهارشنبه ادامه دارد».
سفر امروز سه شنبه رهبر كره شمالي به چين سومين سفر كيم جونگ اون به اين كشور بعد از رسيدن به قدرت در سال 2011 ميلادي است او پيشتر دو بار در 'فروردين' و 'خرداد' امسال به چين سفر كرده بود.
دولت و رسانه هاي چين براي نخستين بار و در يك حركت متفاوت، امروز خبر سفر رهبر كره شمالي را اطلاع رساني كردند در حالي كه در دو سفر قبلي وي، سكوت كرده و تنها بعد از بازگشت كيم به 'پيونگ يانگ' آن را رسانه اي كردند.
چين مهمترين حامي و شريك اقتصادي كره شمالي محسوب مي شود و اكنون نيز خواهان برداشته شدن تحريم ها عليه اين كشور است.
كارشناسان معتقدند چين مايل است در مذاكرات هسته اي آمريكا و كره شمالي نقش مهمي ايفا كند و سفر كيم نيز با هدف ارايه جزييات مذاكره وي با ترامپ به رييس جمهوري چين و مشورت با وي انجام شده است.
'مايك پمپئو' وزير خارجه آمريكا نيز پنجشنبه گذشته با 'وانگ يي' وزير خارجه چين و همچين 'شي جين پينگ' رييس جمهوري اين كشور در پكن ديدار كرد تا آنها را در مورد موضوعات مطرح شده در اجلاس ترامپ - كيم آگاه كند.
ديدار 'دونالد ترامپ' و 'كيم جونگ اون' سه شنبه 22 خرداد در سنگاپور برگزار شد.
گفته مي شود به دلايل امنيتي تاريخ خروج رهبر كره شمالي از چين رسانه اي نخواهد شد.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان