۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۳۳
کد خبر: 82943309
T T
۰ نفر
ديدار افتتاحيه با قدرت نمايي روسيه همراه شد

تهران - ايرنا - ديدار افتتاحيه جام جهاني 2018 با پيروزي مقتدرانه پنج بر صفر روسيه برابر عربستان همراه شد زيرا نماينده آسيا در اين بازي عملكردي پر اشتباه و بسيار ضعيف داشت.

به گزارش ايرنا؛ بيست و يكمين دوره رقابت هاي جام جهاني فوتبال، امروز (پنجشنبه) با ديدار روسيه و عربستان آغاز شد كه اين بازي با پيروزي پنج بر صفر روسيه به اتمام رسيد تا ميزبان شروع خوبي در خاك خود داشته باشد.
اين ديدار از گروه نخست جام جهاني در ورزشگاه «لوژنيكي» شهر مسكو و با قضاوت «هرنان ميراندا» از آرژانتين برگزار شد.
هرچند عربستان با هدايت «آنتونيو پيزي» مربي آرژانتيني سعي داشت با آرام كردن بازي، بر روند كار تسلط پيدا كند اما روسيه با استفاده از حملاتي كه از جناح چپ طراحي كرد به دروازه حريف نزديك شد.
تلاش بازيكنان ميزبان خيلي زود جواب داد و «يوري گازينسكي» در دقيقه دوازدهم با ضربه سر تماشايي، دروازه عربستان را گشود و نخستين گل جام جهاني 2018 را به نام خود ثبت كرد.
در دقيقه 23 «آلان ژاگوئف» مهاجم و ستاره تيم ملي روسيه به دليل مصدوميت از زمين خارج شد و جاي خود را به «چريشف» داد.
در دقيقه 42 پاس مناسب «گولوين» به «دنيس چريشف» رسيد و اين مهاجم كه به عنوان بازيكن تعويضي به ميدان آمده بود، با از پيش روي برداشتن دو مدافع عربستان، گل دوم ميزبان را به ارمغان آورد. در نهايت، روسيه در نيمه نخست به پيروزي دو بر صفر رسيد.
در نيمه دوم بازيكنان تيم عربستان توپ و ميدان را بيشتر داشته و در پي جبران گل هاي خورده بودند، اما ضعف آنان در طراحي حملات اجازه نداد تا فرصت چنداني نصيب نماينده آسيا شود.
سپس نبض بازي دوباره در اختيار ميزبان قرار گرفت و در دقيقه 70 «ژيوبا» كه تنها ثانيه هاي از حضورش در ميدان مي گذشت با ضربه سر، سومين گل اين ديدار را براي ميزبان به ثمر رساند.
در دقيقه 90 «چريشف» مهاجم روسيه با ضربه اي غير قابل مهار از پشت محوطه جريمه، گل دوم خود و چهارم تيمش را به ارمغان آورد و جشن روس ها را تكميل كرد.
در دقيقه 93 «آلكساندر گولوين» كه با دادن 2 پاس گل عملكرد خوبي داشت با ضربه آزاد تحسين برانگيز، پنجمين گل ميزبان را درون دروازه عربستان جاي داد.
در اين ديدار، عربستان تواني براي طراحي حملات نداشت و در ميانه ميدان و حتي خط دفاعي نيز بسيار كند و پر اشتباه نشان مي داد تا نخستين نماينده آسيا در جام جهاني 2018، عملكرد پر انتقادي داشته باشد.
در ديگر ديدار گروه نخست، فردا (جمعه) اروگوئه و مصر به مصاف هم مي روند.

** تركيب روسيه:
ايگور آكنفيف، ماريو فرناندز، ايليا كوتپوف، سرگئي ايگانشويچ، يوري ژيركوف، يوري گازينسكي، رومن زوبنين، آلكساندر صمدوف(دالر كوزايف)، آلكساندر گولوين، آلان ژاگوئف (چريشف) و فدور اسمولوف (ژيوبا)

** تركيب عربستان:
عبداله معيوف، اسامه هساوي، عمر هساوي، محمد بريك، سلمان فرج، يحيي شهري(هاتان بهبير)، محمد سهلاوي(محمد اسيري)، ياسر الشهراني، عبداله عطيف(فهد مواليد)، تيسير جاسم و سالم الدوساري
شبد** ورزشي**3783**1379
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش