۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۱
کد خبر: 82942768
T T
۰ نفر
پمپئو: خلع سلاح هسته ای كره شمالی باید به سرعت انجام شود

تهران-ایرنا- وزیر خارجه آمریكا امروز (پنجشنبه) اعلام كرد كه رهبر كره شمالی این را درك می كند كه خلع سلاح هسته ای این كشور باید به سرعت رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مایك پمپئو در سئول همچنین هشدار داد، تا زمانی كه فرآیند خلع سلاح هسته ای كره شمالی كامل نشود، هیچ لغو تحریمی صورت نخواهد گرفت.
وزیر خارجه آمریكا در ادامه تاكید كرد كه واشنگتن همچنان متعهد به خلع سلاح هسته ای كامل، قابل اثبات و غیرقابل بازگشت كره شمالی است.
وی افزود: معتقدیم كه كیم جونگ اون رهبر كره شمالی فوریت این روند و اینكه ما باید به سرعت این كار را انجام دهیم، درك می كند.
این اظهارات وزیر خارجه آمریكا در حالی منتشر شده است كه دونالد ترامپ روز گذشته در توئیتی عنوان كرد: دیگر تهدید هسته ای از سوی كره شمالی وجود ندارد.
به رغم لحن مثبت مقامات آمریكا در مورد اقدامات آتی كره شمالی، ناظران همچنان درباره تضمین های ارائه شده از سوی رهبر كره شمالی در نشست با ترامپ نگران هستند.
به گزارش ایرنا، كیم جونگ اون و ترامپ سه شنبه بعد از دیداری كه در سنگاپور داشتند، در بیانیه مشتركی بر تعهد كره شمالی به «اقدام برای خلع سلاح هسته ای كامل شبه جزیره كره» تاكید كردند.
اما این سند هیچ اشاره ای به جزئیات و زمان آغاز روند خلع سلاح هسته ای كره شمالی نكرد. منتقدان ترامپ می گویند كه وی امتیازهای زیادی به كیم داده است.
ملاقات كیم و ترامپ اولین دیدار میان یك رئیس جمهوری آمریكا و رهبر كره شمالی در تاریخ دو كشور است.
ترامپ در بازگشت به آمریكا گفت كه این دیدار تهدید كره شمالی علیه ایالات متحده را از بین برده است.
اروپام**9234**1144
۰ نفر