۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 82942389
T T
۰ نفر

فنايي: چاكر داوري بزرگ، اما سخت گير است

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۵۹
کد خبر: 82942389
فنايي: چاكر داوري بزرگ، اما سخت گير است

تهران-ايرنا- «محمد فنايي» داور پيشكسوت كشورمان، درباره انتخاب «جونيت چاكر» داور بين المللي تركيه اي براي قضاوت ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و مراكش در جامعه جهاني 2018 روسيه گفت: چاكر داوري بزرگ اما سخت گير است.

فنايي با اشاره به تجربه بالاي اين داور و اشتباهات كم او در قضاوت ديدارهاي بزرگ به خبرنگار ورزشي ايرنا گفت: اين داور تركيه اي يكي از داوران سرشناس فيفا است و كميته داوران اين فدراسيون به او اعتماد زيادي دارد.
وي افزود: چاكر بازي هاي بزرگي را در سطح قاره اروپا و جهان قضاوت كرده و يكي از كم اشتباه ترين داوران حال حاضر جهان به شمار مي رود.
كمك داور ايراني حاضر در جام جهاني 1994 آمريكا در پاسخ به اين سئوال كه بازيكنان تيم ملي از چه كارهايي بايد برحذر باشند تا مورد غضب اين داور قرار نگيرند، اظهار داشت: چاكر داوري چالاك است و در همه جاي زمين حضور به موقع دارد از اين رو بازيكنان تيم ملي كشورمان نبايد به فكر فريب اين داور باشند.
به گفته وي، سرعت و قدرت اين داور نيز مثال زدني است و تمركز بالايي نيز دارد برهمين اساس بازيكنان بايد از خشونت در حضور او پرهيز داشته باشند و در محوطه جريمه تا حد امكان خطاي بي مورد نكنند.
فنايي با بيان اينكه در رقابت هاي جام جهاني 2018 روسيه از كمك داوران ويدئويي نيز استفاده مي شود، ادامه داد: اين رقابت ها با ساير رقابت هاي برگزار شده در اين سطح تفاوت دارد و كمك داوران ويدئويي اشتباهات داوران را در اين رقابت ها به حداقل مي رساند.
وي ادامه داد: بازي در جام جهاني بسيار سخت است و قضاوت در آن سخت تر، اما داوران حاضر در روسيه از بهترين داوران حال حاضر دنيا هستند و اطمينان مي دهم با كمترين اشتباه اين رقابت ها را قضاوت خواهند كرد.
داور پيشكسوت ايران يك تذكر نيز به سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان داد و گفت: «كارلوس كي روش» بايد مراقب حركات خود دركنار زمين باشد، داوران جام جهاني با داوراني كه در آسيا براي تيم ملي ايران قضاوت كردند، تفاوت دارند و كي روش نمي تواند آنان را به راحتي به چالش بكشاند.
وي اضافه كرد: علاوه بر داوران حاضر، ناظران بازي نيز از نزديك عملكرد كادر فني تيم هاي حاضر در اين رقابت ها را رصد مي كنند و كوچكترين تخلف آنان كه با قوانين فيفا مغايرت داشته باشد را ثبت و خطا كار را جريمه خواهند كرد.
كميته داوران فدراسيون جهاني فوتبال فيفا امروز(چهارشنبه) داور ديدار تيم هاي ملي ايران و مراكش را معرفي كرد و قضاوت آن ديدار را به جونيت چاكر سپرد.
تيم هاي ملي ايران و مراكش در نخستين ديدار گروه دوم جام جهاني ساعت 18:30 روز جمعه در ورزشگاه سن پترزبورگ با يكديگر ديدار مي كنند.
ورزشي.**9144**1368

سرخط اخبار ورزش