۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۳۲
کد خبر: 82939918
T T
۰ نفر
قاچاقچي ميوه در مريوان بيش از چهار ميليارد ريال جريمه شد

سنندج - ايرنا - مديركل تعزيرات حكومتي كردستان گفت: صاحب يك محموله ميوه قاچاق در پايانه مرزي باشماق مريوان به پرداخت چهار ميليارد و 600 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي و تشريفات سازمان تعزيرات حكومتي، سيدنجيم حسيني اظهار داشت: پس از اسكن و ارزيابي يك دستگاه كاميون و فك پلمپ‌هاي الصاقي توسط عوامل گمرك مرز باشماق شهرستان مريوان، قاچاق ميوه توسط اين كاميون محرز شد.
وي افزود: صاحب اين محموله، طبق اسناد و ارزيابي گمرك مبدا، محموله‌ ايي به وزن 21 هزار و 510 كيلوگرم شامل ميوه را جايگزين كالاهاي اظهاري (كلم) كرده بود.
حسيني اضافه كرد: از مجموع وزن اين محموله تنها 800 كيلوگرم كلم و مابقي انواع ميوه شامل سيب درختي، ليمو، گلابي و سبزيجات قاچاق بود كه كشف و ضبط شد.
مديركل تعزيرات حكومتي كردستان يادآور شد: صاحب اين محموله قصد داشت اين مقدار ميوه را به صورت غير قانوني و قاچاق (بدون اخذ مجوزهاي خروج) به مقصد عراق از كشور خارج كند.
وي تاكيد كرد: شعبه اول بدوي تعزيرات حكومتي شهرستان مريوان متهم را به پرداخت جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد و دادنامه تجديدنظر خواسته پرونده فوق توسط شعبه دوم تجديدنظر ويژه رسيدگي به امور قاچاق كالا و ارز تاييد شد.
استان كردستان به سبب داشتن بيش از 284 كيلومتر مرز با كشور عراق يكي از مبادي ورود و خروج كالا و ارز به شمار مي رود و سالانه به ارزش ده ها ميليارد ريال كالاي قاچاق در استان كشف و ضبط مي شود.
گمرك باشماق از مرزهاي گمركي فعال رسمي و بين المللي استان است و اين گمرك در زمينه ترانزيت، صادرات، امور مسافري و مقدار قابل توجهي در بخش واردات فعال است و روزانه ۱۳ ميليون دلار كالا از مرز باشماق مريوان ترانزيت مي شود.
مرز رسمي باشماق در 15 كيلومتري شهر مريوان و هم مرز با اقليم كردستان عراق است و در سال 86 به مرز رسمي و بين المللي تبديل شد.
مريوان در 135 كيلومتري غرب سنندج واقع شده است.
/9102/3020

سرخط اخبار استان‌ها