۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82939834
T T
۰ نفر
قاچاقچي تلفن همراه درگيلان بيش از يك ميليارد ريال جريمه شد

رشت- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي گيلان از جريمه نقدي افزون بر يك ميليارد ريالي عامل قاچاق گوشي هاي همراه در اين مرجع خبر داد.

رضا قشلاقي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: در راستاي اجراي برنامه هاي مبارزه با قاچاق كالا و ارز و برخورد با عوامل قاچاق در بازرسي از يك واحد صنفي 317 دستگاه انواع گوشي هاي همراه قاچاق كشف و ضبط شد.
وي اظهار كرد: با رسيدگي به اين پرونده و محرز شدن تخلف، حكم به ضبط كالاي قاچاق كشف شده به نفع دولت و پرداخت مبلغ يك ميليارد و 518 ميليون و 918 هزار ريال جزاي نقدي در حق دولت صادر شد.
احراز اصالت تلفن همراه يا همان رجيستري طرحي است كه هر گوشي تلفن همراهي كه به كشور وارد مي‌شود با يك كد منحصر به فرد هويت دار خواهد شد و با هماهنگي هايي كه ميان وزارت صنعت و ارتباطات انجام مي‌گيرد تنها گوشي هاي داراي اين كد در كشور فعال مي‌مانند.
طرح رجيستري كه به منظور مبارزه با قاچاق گوشي تلفن همراه طراحي شده، قرار است با ثبت شماره سريال(IMEI) گوشي هايي كه پس از مراحل قانوني و از مسير گمرك به كشور وارد شده اند، تنها خدمات مخابراتي را براي آنها امكان پذير كند.
چنانچه شماره سريال گوشي كه وارد ايران مي شود در سامانه گمرك ثبت نشده باشد، گوشي قاچاق محسوب مي شود و امكان فعال سازي در شبكه مخابراتي كشور را نخواهد داشت.
در سال گذشته يكهزار و 900 پرونده در رابطه با انواع قاچاق كالا و ارز وارد اداره كل تعزيرات حكومتي گيلان شده و يكهزار و 973 پرونده مختومه شده است كه با رسيدگي به اين پرونده هاي قاچاق كالا و ارز ؛ متخلفان در مجموع به ميزان 69 ميليارد و 255 ميليون و 35 هزار ريال جريمه شدند.
7296 /6030

سرخط اخبار استان‌ها