۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82935976
T T
۰ نفر

انحصار واردات داروهای برند شكسته می شود

۱۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۵۱
کد خبر: 82935976
انحصار واردات داروهای برند شكسته می شود

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: براساس سیاست های این سازمان از این به بعد به واردات برند خاص از یك دارو اصرار نداریم و انحصار در این زمینه شكسته می شود.

كیانوش جهانپور امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیازی نیست داروهای وارداتی حتما از برند خاصی باشد. به طور مثال داروی دسفرال، انواع مختلفی دارد كه می توان از انواع برندهای دیگر آن استفاده كنیم.
وی تاكید كرد سازمان غذا و دارو هیچ اصراری بر تهیه داروی خاص برند ندارد و خود را در حصار برندها و نام های خاص دارویی قرار نمی دهد.
«از سوی دیگر الزام های حمایت از داروی برند حذف شده و عمده بازار دارویی كشور به حمایت از داروی تولید داخل اختصاص یافته است».
سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: برخی پزشكان و مردم به نام ژنریك برخی داروها اقبال نشان می دهند و به تجویز پزشك یا توصیه دیگران آنها را مصرف می كنند و اگر نام تجاری دارو را پیدا نكنند تصور می كنند كمبود دارو پیش آمده است؛ درحالی كه این دارو در انواع دیگر وجود دارد.
جهانپور اضافه كرد: اگر نتوانیم دارویی را در داخل تولید كنیم، انواع مختلف دارو را از خارج وارد می كنیم.
به گزارش ایرنا، چهاردهم فروردین ماه امسال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 50درصد مواد اولیه و 95درصد داروهای مورد نیاز كشور در داخل تولید می شود.
همان روز، رییس سازمان غذا و دارو گفت: سیاست محدودیت واردات دارو امسال ادامه می یابد اما در عین حال ارتقای كیفیت و كاهش قیمت تمام شده داروی تولید داخل نیز در نظر قرار می گیرد.
اجتمام*9185*1961*
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه