۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۱
کد خبر: 82934713
T T
۰ نفر

ترس صهیونیست ها از بادبادك های آتش زای

۱۴ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۰۱
کد خبر: 82934713
ترس صهیونیست ها از بادبادك های آتش زای

تهران - ایرنا - منابع صهیونیستی روز دوشنبه گزارش دادند، بادبادك های آتش زای فلسطینیان در غزه طی هفته های گذشته ده ها هكتار از اراضی زارعی تحت اشغال شهرك نشینان صهیونیست را طعمه حریق كرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری صهیونیستی 'واللا'، بادبادك های آتش زای فلسطینیان تنها در روز گذشته (یكشنبه)، سه كیلومتر مربع از اراضی تحت كنترل شهرك نشینان را به آتش كشیده و خسارت های مادی و اقتصادی زیادی به بار آورده است.
بر اساس این گزارش، شهرك نشینان نگرانند كه در صورت ورود این بادبادك های آتش زا به مناطق مسكونی، فاجعه ای بزرگ به وجود می آید.
آمارهای رسمی صهیونیست ها حاكی از آن است كه 350 نقطه در منطقه موسوم به غلاف غزه از آغاز تظاهرات بازگشت ( 30 مارس/ 10 فروردین) در آتش سوخته است.
بر اساس این آمار، آتش سوزی در «كیسوفیم»، «عین هشلوشا»، «اشكول»، «معفس»، «نیر شاعر» و «شاعر هانیگف» زمین ها و باغ های تحت كنترل صهیونیست ها را تخریب كرده است.
«موشه كهلون» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گفت: بادبادك های آتش زا تا كنون پنج میلیون شِكِل (هر شكل معادل 3.56 دلار) خسارت برجا گذاشته است.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در توییتی نوشت: ما به زودی و در وقت مناسب پاسخ بادبادك های آتش زا را به حماس خواهیم داد.
وی افزود: تاكنون 600 بادبادك آتش زا از غزه به سوی اراضی اسرائیلی پرتاپ شده كه 200 عدد از آن ها باعث آتش سوزی شده است.
در همین حال، رووین ریولین رئیس جمهور رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین در خصوص بادبادك های آتش زا صحبت كرد.
مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فرودین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار كردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاكنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری كرده و آن را گرامی می دارند.
تا كنون در تظاهرات بزرگ بازگشت بیش از یكصد تن به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند.
شبك**9365**3404
۰ نفر