۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82933446
T T
۰ نفر

طرح هادي در 43 روستاي نقده اجرايي شد

۱۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۱
کد خبر: 82933446
طرح هادي در 43 روستاي نقده اجرايي شد

اروميه- ايرنا- مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي نقده با اشاره به وجود 95 روستا در اين شهرستان گفت: طرح هادي 43 روستا در اين منطقه اجرايي شده است.

رشيد نقي زاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حال حاضر 80 روستاي شهرستان نقده داراي طرح هادي است كه اميدواريم با اختصاص اعتبار مناسب، اين طرح ها اجرايي شود.
وي ادامه داد: طرح هادي 15 روستاي اين شهرستان به دليل پايين بودن تعداد خانوار هنوز تدوين نشده است.
وي اضافه كرد: در سال جاري 10 روستاي ديگر به مجموع روستاهايي كه طرح هادي در آنها اجرايي شده اضافه مي شود تا با اين آمار در 55 درصد روستاهاي اين شهرستان طرح هادي اجرايي شود.
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي نقده ادامه داد: طرح هادي روستايي براي ساماندهي و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمين براي عملكرد هاي مختلف از جمله مسكوني، توليدي، تجاري و كشاورزي، ساماندهي تاسيسات، تجهيزات عمومي روستايي اجرا مي شود.
نقي زاده بيان كرد: اجراي سنگ فرش و آسفالت، احداث پياده راه و اصلاح شبكه معابر، احداث سيل بند، آماده سازي اراضي پيش بيني شده براي گسترش روستا و تكميل شبكه دفع فاضلاب از اقداماتي است كه در قالب طرح هادي در روستاها انجام مي شود.
به گزارش ايرنا، نقده داراي 95 روستا بوده كه 77 روستا بالاي 20 خانوار و 18روستا زير 20 هزار خانوار است و يكهزار و 193 خانوار با جمعيتي بالغ بر 36 هزار و 56 نفر در اين روستاها زندگي مي كنند.
طرح هادي روستايي با هدف ايجاد تسهيلات لازم جهت بهبود مسكن روستاييان، هدايت فيزيكي روستاها و تامين عادلانه امكانات انجام مي گيرد.
پايه چنين طرح هايي در كشور از سال 1362 و تحت عنوان، روان بخشي روستاها، در يكي از نقاط روستايي شهرستان شهركرد و توسط وزير مسكن و شهرسازي وقت به اجرا گذاشته شد، و در سال هاي بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي با جديت پيگيري شد .
تجديد حيات و هدايت روستاها از ابعاد كالبدي ، اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي از جمله اهداف مورد نظر در اين طرح است.
8135/2093