۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82931386
T T
۰ نفر

وزیر نیرو: تنها شرط غلبه بر كم آبی رعایت مصرف است

۱۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82931386
وزیر نیرو: تنها شرط غلبه بر كم آبی رعایت مصرف است

تهران - ایرنا - وزیر نیرو با اشاره به اینكه پارسال از لحاظ بارندگی، سال كم بارشی بود، گفت كه هیچ مشكلی در زمینه تامین آب آشامیدنی برای مناطق كم آب و مشكل دار وجود ندارد اما شرط اصلی پشت سرگذاشتن شرایط كم آبی كشور رعایت مصرف است.

بارش های سال 97 وضعیت خوبی دارد اما از آنجا كه وضعیت بارش ها در شش ماه اول سال آبی مناسب نبود هنوز حدود 28 درصد كمتر از سال گذشته بارش داشتیم.
به گزارش ایرنا، رضا اردكانیان عصر پنجشنبه در حاشیه آیین راه اندازی بخش دوم طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران افزود: اگر با شتاب از بد مصرفی فاصله نگیریم حتی با وجود بازگشت بارش ها به میزان پایدار و شرایط عادی، باز هم با مشكل كم آبی مواجه می شویم كه باید مردم با هوشیاری و احساس مسئولیت مشترك به ویژه در مصرف آب صرفه جویی كنند.
وی ادامه داد: توزیع بارش در كشور یكنواخت و همگون نیست، به طور مثال استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، بوشهر و كرمان نسبت به سال گذشته بین 60 تا 75 درصد كاهش بارش داشته اند.
اردكانیان بیان كرد: با وجود برخی تبلیغات منفی، چرخ تولید و توسعه در حوزه وزارت نیرو در حال حركت است و كشور با شتاب به نصاب های خوب و مطلوب از حیث جمعیت زیرپوشش آب آشامیدنی بهداشتی و سالم می رسد.
وزیر نیرو افزود: جمعیت زیرپوشش شبكه های جمع آوری، تصفیه و بازچرخانی فاضلاب نیز با شتاب در حال افزایش است.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب پردیس بیان كرد: در این زمینه مطابق برنامه پیش می رویم؛ با توجه به اینكه ساخت شهر پردیس برنامه ریزی شده نبود اما سعی می كنیم مردم آسیب نبینند.
تصفیه خانه فاضلاب پردیس به ظرفیت 24 هزار مترمكعب در شبانه روز 125 هزار نفر از جمعیت مردم این منطقه را زیرپوشش قرار خواهد داد.
شهرستان پردیس در شرق تهران واقع شده است.
تهرام/9441/ 1008

سرخط اخبار اقتصاد