۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۴۰
کد خبر: 82930817
T T
۰ نفر

انفجار خودرو در لیبی 5 كشته برجای گذاشت

۹ خرداد ۱۳۹۷، ۲۳:۴۰
کد خبر: 82930817
انفجار خودرو در لیبی 5 كشته برجای گذاشت

الجزیره-ایرنا- منابع نظامی و بیمارستانی لیبی اعلام كردند بر اثر انفجار یك دستگاه خودرو بمب گذاری شده در نزدیكی شهر «درنه» واقع در شرق طرابلس، پنج نفر كشته شدند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا ، تارنمای «الوسط » لیبی نوشت: تعدادی از خانواده های ساكن درنه در حال ترك این شهر بودند كه یك خودرو بمب گذاری شده در مسیر حركت آنها منفجر شد و در اثر آن پنج نفر از یك خانواده كشته و یك نفر دیگر زخمی شدند.
منابع بیمارستانی حال تنها زخمی این حادثه كه دختری 18 ساله است را وخیم اعلام كردند.
ارتش لیبی به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر » از سه هفته پیش عملیات آزادسازی شهر درنه از دست افراد مسلح كه ارتش آن ها را تروریست می داند، آغاز و اعلام كرده تاكنون برخی ورودی ها و مناطق این شهر را به كنترل خود درآورده است .
نیروهای ارتش لیبی از حدود سه سال پیش شهر درنه را به محاصره در آورده اند و این باعث شده است مواد غذایی و لوازم پزشكی در این شهر كمیاب شود.
منابع خبری لیبی اعلام كردند، در درگیری های مسلحانه طی چند هفته گذشته میان نیروهای ارتش و افراد مسلح در شهر درنه ، دست كم 35 فرد مسلح كشته و 44 تن دیگر زخمی شده اند. شمار تلفات نیروهای ارتشی هنوز اعلام نشده است.
شهر درنه با جمعیتی حدود 180هزار نفر، در ساحل دریای مدیترانه و یك هزار و 340 كیلومتری شرق طرابلس پایتخت لیبی قرار دارد.
لیبی از زمان سقوط حكومت «معمر قذافی» دیكتاتور پیشین این كشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
اكنون دو دولت در این كشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس كه مورد حمایت سازمان ملل است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است كه مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این كشور قرار دارد.
پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی كه در شرق این كشور مستقر است، حمایت می كند.
گروه های لیبیایی دو روز پیش در پاریس فرانسه در خصوص برگزاری انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در روز 19 آذرماه آینده به توافق رسیدند.
شبد**2041**9122

سرخط اخبار جهان