۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۵
کد خبر: 82929595
T T
۰ نفر
زرندیه در حوزه كشاورزی پیشتاز است

ساوه - ایرنا - وزیر جهاد كشاورزی گفت: شهرستان زرندیه در زمینه توسعه كشت های گلخانه ای و اجرای طرح های پیشرفته فرآوری و تولید نهاده های كشاورزی از مناطق پیشتاز كشور است.

به گزارش ایرنا، محمود حجتی عصر سه شنبه در جریان بازدید از طرح های بخش كشاورزی شهرستان زرندیه، افزود: وزارت جهاد كشاورزی برنامه های مشخص حمایتی در حوزه توسعه فعالیت های تولیدی و اشتغالزای كشاورزی دارد.
وی افزود: سرمایه گذاران و كارآفرینان شهرستان زرندیه به عنوان یكی از قطب های موفق كشاورزی طرح های بزرگی در زمینه تولید محصولات گلخانه ای و صدور محصولات به خارج از كشور داشته اند كه ارزآوری و توسعه اشتغال را به همراه داشته است.
وزیر جهاد كشاورزی گفت: طرح های باارزشی در زمینه صنایع وابسته به بخش كشاورزی در زرندیه در زمینه تولید نهاده های دامی، انواع كود و سموم شیمیایی و فرآوری محصولات اجرا شده كه می تواند در تامین نیاز داخل نقش آفرینی كند.
حجتی گفت: طرح های كشت گلخانه ای در سطح 15 هكتار در ماه های آتی به بهره برداری می رسد كه نقش مهمی در تولید محصولات و درآمدزایی برای كشاورزان دارد.
وی استفاده بهینه از آب در بخش كشاورزی زرندیه را از دیگر شاخص های مثبت این منطقه برشمرد.
وزیر جهاد كشاورزی همچنین به دامداری پویا و توسعه باغات پسته زرندیه به عنوان ظرفیت مهم كشاورزی یاد كرد و گفت: با در نظر گرفتن صنایع جانبی برای فرآوری محصولات گلخانه ای، باغی و زراعی در این شهرستان، آینده درخشانی در انتظار بخش كشاورزی این منطقه است.
وزیر جهاد كشاورزی و هیات همراه عصر سه شنبه از مجتمع گلخانه ای زرین كشت پایدار در جاده خشكرود و نیز واحد تولید كود و سموم كشاورزی آرمان كشت در شهرك صنعتی مامونیه بازدید كردند.
نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه، فرماندار زرندیه و جمعی از مسئولان این شهرستان محمود حجتی را در این بازدید همراهی كردند.
بازدید از چند طرح كشاورزی ساوه از دیگر برنامه های سفر یك روزه وزیرجهاد كشاورزی به استان مركزی است.
شهرستان زرندیه با داشتن حدود هفت هزار هكتار باغ و تولید سالانه 10 هزار تن پسته از قطب های مهم تولید این محصول در كشور است.
4896/6539/6013
۰ نفر