۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷
کد خبر: 82927494
T T
۰ نفر
برنامه هاي اجرايي حوزه اقتصادي به استانداري ها ابلاغ شد

تهران - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزير كشور با اعلام محورهاي اولويت دار و برنامه هاي اجرايي حوزه اقتصادي در سال جاري، از ابلاغ آن به استانداري هاي سراسر كشور خبر داد.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، «بابك دين پرست» با اشاره به نامگذاري سال 97 به حمايت از كالاي ايراني از سوي رهبر معظم انقلاب و محول شدن ماموريت هاي جديد به اين معاونت، محورهاي اولويت دار و برنامه هاي اجرايي سال جاري را در قالب 18 محور و 76 برنامه اجرايي اعلام كرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي وزارت كشور افزود: اين محورها با تاكيد مجدد بر ضرورت استمرار اولويت‌‎ها و برنامه هاي اجرايي سال 96 ضمن تائيد از سوي وزير كشور به استانداري هاي سراسر كشور ابلاغ شد.
دين پرست گفت: اولويت‌هاي سال جاري حوزه معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري‌ها، شامل حمايت از كالاي ايراني،‌ اقتصاد مقاومتي توليد و اشتغال، ‌توسعه پايدار اقتصاد روستايي، گسترش مراودات تجاري و اقتصادي با ساير كشورها،‌ فعال كردن واحدهاي توليدي راكد و داراي توليد كمتر از ظرفيت اسمي،‌ تعيين تكليف واحدهاي توليدي تمليك شده توسط شبكه بانكي، حمايت از سرمايه گذاري داخلي، ‌حمايت از سرمايه گذاري خارجي و توسعه صادرات غير نفتي است.
وي همچنين، ‌افزايش نقش مراكز خدمات سرمايه گذاري، ستاد تنظيم بازار،‌ مناطق آزاد تجاري، صنعتي و ويژه اقتصادي،‌ بازارچه هاي مرزي و تعاوني هاي مرزنشين،‌ فعال نمودن كارگروه اشتغال استان،‌ ارتقاي نقش شوراي گفت وگو دولت و بخش خصوصي،‌ اثر بخش كردن جلسات كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، آمايش سرزمين و مبارزه با قاچاق كالا و ارز را از ديگر محورهاي اولويت دار و برنامه هاي اجرائي ابلاغ شده به استانها اعلام كرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه اي وزير كشور خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه گزارش هاي فصلي مربوط به اقدامات استان ها، توسط معاونت امور اقتصادي و توسعه منطقه‌اي تنظيم و به مراجع ذي ربط ارائه مي شود،‌ از استانداران سراسر كشور خواست تا ضمن تبيين دقيق موضوع،‌ پروژه‌هاي مرتبط با هر برنامه را تدوين و با استفاده از همه ظرفيت هاي قانوني نسبت به اجرايي شدن برنامه هاي موصوف اهتمام ورزند.
سيام**3070**1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست