۶ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲
کد خبر: 82927009
T T
۰ نفر
2363 كیلوگرم موادمخدر در جنوب شرق كشور كشف شد

زاهدان - ایرنا - فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 2 تن و 363 كیلوگرم انواع مواد مخدر در 2 عملیات ضربتی پلیس علیه سوداگران مرگ در این استان كشف شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری روز یكشنبه در این باره اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان های نیكشهر و مهرستان با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان در چند روز گذشته از فعالیت یك باند بزرگ كه به صورت مسلحانه قصد انتقال موادمخدر از مناطق شرقی به استان های مركزی كشور را داشتند، مطلع شدند.
وی افزود: اعضای این باند مسلح در حالی كه با سه دستگاه خودرو در محدوده شهرستان نیكشهر اقدام به جا به جایی موادمخدر می كردند، توسط ماموران پلیس شناسایی شدند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان به محض مشاهده پلیس با انجام حركات مخاطره آمیز قصد فرار داشتند كه با سرعت عمل ماموران متوقف و سرنشینان خودروها بلافاصله به صورت مسلحانه با ماموران درگیر شدند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح كرد: در این درگیری مسلحانه كه حدود یك ساعت ادامه داشت ماموران علاوه بر دستگیری پنج قاچاقچی حرفه ای، 2 قبضه سلاح كلاش و یك قبضه كلت كمری را به همراه یك تن و 502 كیلوگرم تریاك كشف كردند.
سردار قنبری با اشاره به درگیری مسلحانه دیگری میان ماموران انتظامی ایرانشهر و سوداگران مرگ، اظهار داشت: پس از رصد چند روزه اعضای یك باند مسلح موادمخدر، خودرو زانتیا متعلق به این باند در مسیر سرباز - ایرانشهر توسط پلیس شناسایی شد.
وی افزود: اعضای این باند مسلح پس از ورود به كمین یگان های عملیاتی و تكاوری پلیس، با آنان درگیر شدند.
وی ادامه داد: در این درگیری مسلحانه 2 نفر از سوداگران مرگ دستگیر و 760 كیلوگرم تریاك و 101 كیلوگرم حشیش كشف شد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 كیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) به مركزیت زاهدان افزون بر 1100 كیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاكستان دارد.
3042**6081
۰ نفر