۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82925078
T T
۰ نفر

خرمشهر نماد استقامت و پايمردي ملت ايران است

۳ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۲۳
کد خبر: 82925078
خرمشهر نماد استقامت و پايمردي ملت ايران است

اراك - ايرنا - سپاه روح الله استان مركزي در بيانيه اي به مناسبت سالروز عمليات بيت المقدس، سوم خرداد را روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي و صحنه نمايش هوشمندي و آمادگي ملت و خرمشهر را نماد استقامت و پايمردي ملت ايران عنوان كرد.

در اين بيانيه كه نسخه اي از آن عصر پنجشنبه در اختيار ايرنا قرار گرفت، آمده است: عمليات افتخار آفرين بيت المقدس و فتح الفتوح آزادسازي خرمشهر از نقاط عطف دفاع مقدس است كه براي هميشه بر تارك تاريخ ميهن اسلامي مي درخشد.
بيانيه مي افزايد: فتح خرمشهر منشا عزت، عظمت و بالندگي مردم ايران و هوشمندي و هوشياري آنان برابر توطئه ها و نقشه هاي جبهه دشمنان انقلاب و نظام اسلامي است.
در ادامه اين بيانيه آمده است: آزادسازي خرمشهر هنگامي رقم خورد كه اين قطعه از خاك مقدس ايران بيش از يك و نيم سال در اشغال متجاوزان ارتش بعثي صدام بود اما، با پيروزي تاريخ ساز رزمندگان اسلام اين دستاورد بزرگ نماد غيرت ملي و سرآغاز تغيير معادلات جنگ به نفع جمهوري اسلامي و رزمندگان اسلام شد.
در بخشي از اين بيانيه عنوان شده است: رزمندگان اسلام با الطاف الهي و به بركت هوشمندي و درايت امام خميني(ره) و بصيرت مردم و ايثار و فداكاري و شجاعت رزمندگان اسلام فتح خرمشهر را به فرصت راهبردي براي استحكام نظام و جهان گير شدن پژواك پيام انقلاب اسلامي و حقانيت و مقاومت ملت ايران تبديل كردند.
اين بيانيه در ادامه با اشاره به آموزه هاي سرنوشت ساز دفاع مقدس براي امروز ايران اسلامي و نيز جبهه دشمنان و معاندان نظام آورده است: با گذشت سه دهه از پايان جنگ تحميلي، ملت ايران و نيروهاي مسلح مقتدر كشور آموخته اند با اشراف همه جانبه اطلاعاتي بر اردوگاه دشمن و بالا بردن قدرت بازدارندگي و ظرفيت افزايي همه جانبه دفاعي هرگز دچار غفلت راهبردي نشوند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ملتي كه با ويژگي هاي منحصر به فرد از جمله تنوع قومي ، مذهبي و نژادي اما با هويت مشترك اسلامي و ايراني با هدايت هاي حكيمانه و نافذ ولي فقيه و معمار كبير انقلاب اسلامي امام خميني (ره) حماسه بي نظير، تاريخي و درخشان هشت سال دفاع مقدس را رقم زد.
شهر خرمشهر در عملياتي موسوم به بيت المقدس در سوم خرداد ماه سال 1361 پس از 19 ماه آزاد شد.
استان مركزي 252 شهيد والامقام را در اين عمليات تقديم انقلاب اسلامي كرد.
3017/6013/

سرخط اخبار استان‌ها