۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۳
کد خبر: 82924198
T T
۰ نفر
كامیونداران سه شهرستان شرق گلستان دست از كار كشیدند

گنبدكاووس - ایرنا - جمعی از كامیونداران شهرستان های آزادشهر، مینودشت و گالیكش در شرق استان گلستان در اعتراض به وضعیت حمل و نقل در میدان جمهوری شهر آزادشهر تجمع كرده و دست از كار كشیدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از صبح چهارشنبه جمعی از كامیونداران شهرستان های مذكور به دلیل مشكلات وضعیت حمل و نقل و وضعیت اقتصادی خود، حدود 50 دستگاه كامیون را در یكی از ضلع های میدان جمهوری شهر آزادشهر متوقف كرده و خواستار رفع مشكلات خود شدند.
كامیونداران در اعلام موارد اعتراضی خود به خبرنگار ایرنا گفتند: كرایه حمل و نقل كامیون ها از سال 92 تاكنون هیچ تغییری نكرده ولی تورم باعث رشد هزینه های خودرو آنان شده و وضعیت معیشتی آنان با مشكل روبرو است.
به گفته كامیونداران، قیمت لوازم یدكی كامیون با رشد چشمگیر دو الی سه برابری، فشار سنگینی را بر آنها تحمیل كرده و افزایش نرخ بیمه نیز مشكلات كامیونداران و رانندگان را دوچندان كرده است.
به گفته آنها ، برخی از كامیونداران و رانندگان مطالبات چند صد میلیون ریالی از شركت های باربری نظیر آبادان و خلیج فارس داشته و با گذشت چندین ماه مطالبات خود را دریافت نكرده اند.
برخی از كامیونداران در ادامه افزودند: برخی از كامیونداران و رانندگان به دلیل تاخیر بیش از حد در دریافت مطالبات از شركت های باربری، مجبور می شوند حواله های خود را با كم كردن میزانی از طلب، به دلالان بفروشند.
كامیونداران و رانندگان با تاكید بر اینكه دوستداران و خادمان كشور هستند، محاسبه نرخ بار بر مبنای تن بر كیلومتر را خواسته اصلی خود عنوان كردند.
آنها با اشاره به بی تفاوتی سندیكای كامیونداران عنوان كردند: توقع ما این بود كه سندیكا از حق و حقوقمان حمایت كند و پیگیر مشكلاتمان شود اما آنها برای بهبود وضعیت بغرنج مالكان كامیون ها هیچ تلاشی نمی كنند.
تجمع كنندگان خاطرنشان كردند: از صبح كه در اینجا جمع شده ایم، هیچ مسئولی برای حل مشكل و یا حداقل شنیدن مشكلات ما اینجا نیامده و گویا مسئولان نیز ما را رها كرده اند.
كامیونداران خاطرنشان كردند: تا زمانی كه مشكل ما رفع نگردد بی حركت ماندن كامیون ها برای مالكان به صرفه تر می باشد.
9433/1860