۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82921644
T T
۰ نفر
افزون بر 2 هزار پرونده در فاریاب رسیدگی شد

جیرفت - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان كرمان گفت: 2 هزار و 260 پرونده سال گذشته در حوزه قضایی شهرستان فاریاب مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه و به نقل از روابط عمومی اداره كل دادگستری استان كرمان، محمدباقر اسلامی در آئین تكریم و معارفه رئیس حوزه قضایی شهرستان فاریاب افزود: موجودی پرونده های نیم سال دوم 1396در فاریاب نسبت به نیم سال اول با تلاش كاركنان قضایی و اداری چهار درصد كاهش یافته است.
وی تصریح كرد: اقامه عدل و استقلال دستگاه قضایی، دسترسی آسان به عدالت، ایجاد امنیت اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با فساد و كوتاه كردن مسیر دادرسی از جمله موارد مهمی است كه رهبر معظم انقلاب اسلامی این موارد را به عنوان نقشه راه دستگاه قضایی تبیین نموده اند.
وی بیان كرد: اقتدارطلبی به معنای ایستادگی بر حرف حق و اجرای عدالت بدون هرگونه تزلزل است لذا با سرلوحه قرار دادن این مهم اقامه عدل ایجاد می شود.
معاون منابع انسانی دادگستری كل استان كرمان بر ضرورت دسترسی آسان شهروندان به عدالت تاكید كرد و افزود: رعایت قانون، مسیر و راه قاضی را تعیین می كند و در اعمال قانون تمامی افراد باید تمكین كنند تا زمینه دسترسی آسان به عدالت به معنی واقعی تحقق یابد.
وی عنوان كرد: ایجاد امنیت اجتماعی با بكارگیری توان همه عوامل موثر بر فرایند اجتماعی روحانیون، مصلحان، ریش سفیدان و معتمدین محلی برای اصلاح ذات البین بین آحاد جامعه و استفاده از ظرفیت نیروهای انتظامی،امنیتی و اطلاعاتی محقق می شود.
اسلامی با بیان اینكه پیشگیری از وقوع جرم ریشه در مبانی دینی دارد گفت: این مهم از دیدگاه مقام معظم رهبری باید سرلوحه امور مسئولان امر قرار گیرد و با اشاعه فرهنگ صلح و سازش از ورود افراد به زندانها جلوگیری شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان كرمان عنوان كرد: دعاوی خانواده یكی از دغدغه های مقام معظم رهبری است و مراجع قضایی نیز با استفاده از ظرفیت افراد مصلح و متدین و ائمه جمعه و جماعات از تزلزل بنیان خانواده جلوگیری كنند.
وی عنوان كرد: مسئله پیشگیری از وقوع جرم با همكاری و تلاش شبانه روزی همه دستگاه های مسئول محقق می شود.
**تكریم ارباب رجوع و حفظ حقوق عامه در اولویت كاری دستگاه قضایی است
رئیس حوزه قضایی فاریاب نیز بر جلوگیری از اطاله دادرسی و اجرای سریع و دقیق احكام در راستای كاهش موجودی پرونده ها تاكید كرد و گفت: تكریم ارباب رجوع و حفظ حقوق عامه در اولویت كاری دستگاه قضابی است.
علیرضا سالاری افزود: از توان معتمدین و ریش سفیدان محلی در راستای افزایش ضریب امنیتی شهرستان فاریاب استفاده خواهد شد.
رئیس جدید حوزه قضایی شهرستان فاریاب دارای تحصیلات در مقطع كارشناسی ارشد جزاء و جرم شناسی است و فعالیت قضایی خود را از سال 1391 در استان كرمان آغاز و در سمت های مختلفی از جمله دادیاری، بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب عنبرآباد، قاضی شورای حل اختلاف عنبرآباد و جانشین دادستان عمومی و انقلاب عنبرآباد انجام وظیفه كرده است.
ادای احترام به مقام شامخ شهداء و همچنین دیدار با كاركنان اداری دادگاه عمومی شهرستان فاریاب از دیگر برنامه های سفر معاون رئیس كل دادگستری استان به همراه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان به شهرستان فاریاب بود.
مركز شهرستان فاریاب در 330 كیلومتری جنوب مركز استان است.
3029/7450/7429

سرخط اخبار استان‌ها